Marmalade Group neemt Just Media Group over

Marmalade Group neemt Just Media Group over
  • Media
  • 10 jul 2019 @ 23:56
  • 13669 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • ZakelijkContentMedia

Het Belgische media- en entertainmentbedrijf Marmalade Group breidt dankzij nieuw kapitaal zijn activiteiten uit met de aankoop van het full-service mediabedrijf Just Media Group in Hilversum. De eigenaren blijven aan boord.

Naast entertainmentproducent in België wordt Marmalade Group door deze overname eveneens distributeur en producent van zowel Nederlandse als internationale films en series. Just Media Group is bovendien ontwikkelaar en distributeur van bordspellen gebaseerd op binnenlandse tv-programma’s als D​e Slimste Mens Ter Wereld​ en W​ie is de Mol​ en internationale series zoals C​andy Crush ​en de Netflix-hit ​PeakyBlinders.​

Just Media Group geeft ook kinder- en jeugdboeken uit, net als dvd’s en BluRay’s van Amerikaanse, Nederlandse en Vlaamse films en series. het audiovisuele assortiment wordt op talloze VOD-platformen aangeboden, zoals iTunes en Netflix. Daarnaast heeft het overgenomen bedrijf een eigen streamingdienst voor horrorfilms en een eigen applicatie waar kinderen reclamevrij hun lievelingsfilms en -series kunnen volgen. Vergeet ook de eigen tv-zender ‘ONS’ niet, gericht op de 'nostalgische tv-kijker'.

Nieuwe eigenaren

'We hebben het volste vertrouwen in de nieuwe eigenaren', vertellen de verkopende Just Media Group-eigenaren Alex Wächtler en Eric de Groot, die deel blijven uitmaken van het bedrijf. 'We zijn ervan overtuigd dat ze met behulp van ons portfolio fantastische projecten gaan realiseren.'

Just Media Group is sinds kort verhuisd naar het voormalige kantongerecht in Hilversum en heeft 26 vaste werknemers. Het bedrijf heeft in 2018 een omzet gedraaid van 14,4 miljoen euro en heeft een ebitda van 2,8 miljoen euro.

Marmalade Group is opgetogen over deze nieuwe stap. 'We zijn ontzettend blij dat we de kans krijgen om Just Media Group verder uit te bouwen met behulp van de reeds aanwezige expertise', aldus Yoshi Aesaert, CEO van Marmalade Group.

Lees ook het MT-interview uit 2018 met de (nu verkopende) eigenaren van Just Media Group.

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken