New Skool Media verkoopt Beurs.nl aan IEX

New Skool Media verkoopt Beurs.nl aan IEX
  • Media
  • 25 jul 2019 @ 11:24
  • 16248 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • OnlineZakelijkUitgeversNieuwsmedia

New Skool Media verkoopt Beurs.nl per 1 augustus aan IEX Media. Het is één van de grootste beleggingssites voor particuliere beleggers in Nederland. Over de verkoopprijs doen beide partijen geen uitspraken.

Met real-time koersen van de belangrijkste wereldwijde aandelenindices en actuele nieuwsberichten is Beurs.nl voor vele beleggers een belangrijke informatiebron. Daarnaast biedt de nieuwsbrief ‘Beurs.nl Update’ ieder uur van de dag het laatste beursnieuws en indices.

'Beurs.nl is een prachtig merk met veel potentie, maar het past beter in het portfolio van IEX Group. Daar kan het verder groeien, terwijl het product inmiddels minder goed binnen onze portfoliostrategie past', aldus Erwin van Luit, CEO van New Skool Media.

Marktleiderschap

Peter van Sommeren, CEO van IEX Group: 'Wij zijn verheugd om met Beurs.nl onze portfolio verder uit te breiden en ons markleiderschap en positie op de advertentiemarkt te versterken.'

IEX is sinds de oprichting in 1999 uitgegroeid tot een van de meest gebruikte informatiebronnen van beleggend Nederland. IEX Media is een innovatief crossmediaal bedrijf met een breed portfolio aan titels. Via de verschillende kanalen worden 1,5 miljoen particuliere beleggers in Nederland en België bereikt.

New Skool Media is een uitgever van special interest magazines. In het portfolio zitten onder meer Elsevier Weekblad, Delicious, Vorsten, Truckstar en Fiets. Met de merken bereikt de uitgever ongeveer drie miljoen Nederlanders.

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken