Radioreclame boekt opnieuw omzetgroei

Radioreclame boekt opnieuw omzetgroei
  • Media
  • 17 jul 2019 @ 00:32
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • ReclameOnderzoekRadio

De markt van radioreclame is in het tweede kwartaal van 2019 wederom fors gegroeid. De netto omzet is met 3,14 miljoen euro (+6%) toegenomen ten opzichte van een jaar eerder.

De totale bestedingen komen uit op 54,7 miljoen euro, zo blijkt uit de door RAB gepubliceerde netto radioreclame-omzet van het tweede kwartaal in 2019.

De spotreclame-omzet stijgt met ruim twee miljoen naar 50,7 miljoen euro. Adverteerders investeren maar liefst 45% meer in branded content campagnes. De non-spotbestedingen zijn 3,6 miljoen euro, een toename van 1,1 miljoen euro ten opzichte van 2018.

'Kracht van radio herkend'

Liedewij Hentenaar, directeur van RAB: 'Na het mooie eerste kwartaal met een stijging van ruim 8%, zien we nu 6% groei. Dat zijn fantastische resultaten en tonen dat adverteerders de kracht van radio (h)erkennen. Radio is het grootste overdag medium in tijd en aandacht van de luisteraars. Het speelt zich af in het hier en nu, deze actualiteit schetst een krachtig kader om je doelgroep op het juiste moment en met het juiste gevoel te bereiken.'

Het Radio Advies Bureau (RAB) is de marketing-organisatie van alle landelijke en regionale, publieke en commerciële radiostations. RAB staat voor het vermarkten van radiokennis en biedt inspiratie aan adverteerder, reclame- en mediabureaus om met radioreclame méér te bereiken bij de luisteraars van de radiomerken. Daarnaast is RAB een van de opdrachtgevers van het Nationaal Luister Onderzoek (NLO).

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken