Radioreclame boekt opnieuw omzetgroei
- Media
- 17 jul 2019 @ 00:32
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - ReclameOnderzoekRadio
- 17 jul 2019 @ 00:32
- Jeroen Mirck
De markt van radioreclame is in het tweede kwartaal van 2019 wederom fors gegroeid. De netto omzet is met 3,14 miljoen euro (+6%) toegenomen ten opzichte van een jaar eerder.
De totale bestedingen komen uit op 54,7 miljoen euro, zo blijkt uit de door RAB gepubliceerde netto radioreclame-omzet van het tweede kwartaal in 2019.
De spotreclame-omzet stijgt met ruim twee miljoen naar 50,7 miljoen euro. Adverteerders investeren maar liefst 45% meer in branded content campagnes. De non-spotbestedingen zijn 3,6 miljoen euro, een toename van 1,1 miljoen euro ten opzichte van 2018.
'Kracht van radio herkend'
Liedewij Hentenaar, directeur van RAB: 'Na het mooie eerste kwartaal met een stijging van ruim 8%, zien we nu 6% groei. Dat zijn fantastische resultaten en tonen dat adverteerders de kracht van radio (h)erkennen. Radio is het grootste overdag medium in tijd en aandacht van de luisteraars. Het speelt zich af in het hier en nu, deze actualiteit schetst een krachtig kader om je doelgroep op het juiste moment en met het juiste gevoel te bereiken.'
Het Radio Advies Bureau (RAB) is de marketing-organisatie van alle landelijke en regionale, publieke en commerciële radiostations. RAB staat voor het vermarkten van radiokennis en biedt inspiratie aan adverteerder, reclame- en mediabureaus om met radioreclame méér te bereiken bij de luisteraars van de radiomerken. Daarnaast is RAB een van de opdrachtgevers van het Nationaal Luister Onderzoek (NLO).
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
- [column] Top 5-TikTok-trends: lentekriebels, oude hitjes en...
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing