RTL stopt met VTBL van Humberto Tan

RTL stopt met VTBL van Humberto Tan
  • Media
  • 25 jul 2019 @ 06:15
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • KijkcijfersVoetbalTelevisie

Het voetbalprogramma VTBL stopt al na het eerste seizoen op RTL 7. Dat is een nieuwe tegenvaller voor presentator Humberto Tan, die een jaar geleden ook al moest stoppen met RTL Late Night.

'Na één seizoen trekken we met het programma onvoldoende kijkers, ondanks de verhuizing naar een nieuw tijdstip', zo laat RTL Nederland weten. 'Met de kennis van het afgelopen jaar en de resultaten van een onderzoek onder kijkers en fans was dit een logische conclusie.'

De eerste uitzending van VTBL was op zondag 20 januari 2019 en trok een kleine 300.000 kijkers. Daarna zakten de kijkcijfers gestaag in, vermoedelijk door het ontbreken van voetbalbeelden in het programma. RTL beschikt niet over de tv-rechten om beelden van Eredivisie-wedstrijden te mogen laten zien. Dat kan alleen later in de week.

Voetbal Inside en Repair Shop

VTBL kwam bij RTL 7 in de plaats voor Voetbal Inside. RTL 7 raakte dat programma vorig jaar kwijt aan Veronica, omdat Wilfred Genee, Johan Derksen en René van der Gijp een contract tekenden met Talpa. Bij Veronica ging het trio verder onder de naam Veronica Inside.

Ondanks het stoppen van zijn programma blijft presentator Humberto Tan wel betrokken bij RTL. Hij is na de zomer onder meer te zien op RTL4, in de nieuwe show The Repair Shop. Tan noemt dat zelf in een video-boodschap 'een fantastisch programma'.

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken