Volkskrant breidt hoofdredactie uit voor digitale transformatie

Volkskrant breidt hoofdredactie uit voor digitale transformatie
  • Media
  • 12 jul 2019 @ 12:42
  • 9979 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • MediaDigitaalJournalistiekNieuwsmediaDagbladen

De nieuwe Volkskrant-hoofdredacteur Pieter Klok heeft het hoofdredactie-team uitgebreid tot vijf personen. Hij wil voldoende slagkracht hebben voor de digitale transformatie van de krant.

Alex Burghoorn, Chris Buur, Annieke Kranenberg en Marije Randewijk treden op 1 september toe tot de hoofdredactie van de Volkskrant. Randewijk, voormalig chef Sport en nu verantwoordelijk voor de nieuwskrant, wordt verantwoordelijk voor de digitale redactie en de eindredactie. De digitalisering komt dus op haar bord te liggen, ongetwijfeld samen met de pas benoemde hoofdredacteur Klok zelf. De huidige chef digitaal Kustaw Bessems wordt weer verslaggever.

Burghoorn, nu nog Chef Buitenland, wordt verantwoordelijk voor de nieuwsverslaggeving, zowel online als in de krant. Buur, die onder meer het katern V en Sir Edmund ontwikkelde, wordt verantwoordelijk voor V, Boeken & Wetenschap en het Volkskrant Magazine. Kranenberg, voormalig Ombudsvrouw en nu werkzaam bij het Zaterdag-katern, krijgt de portefeuille Personeel en Organisatie.

Corine de Vries weg bij Volkskrant

Onderdeel van de veranderingen is het vertrek van managing editor Corine de Vries. Ze wordt managing editor bij moederbedrijf DPG Media (voorheen De Persgroep) en zal in die hoedanigheid nauw samenwerken met Philippe Remarque. Remarque vertrekt 1 september als hoofdredacteur van de Volkskrant en wordt dan directeur journalistiek DPG Media en directeur-uitgever van de Volkskrant, Trouw en Het Parool.

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken