AD komt met ochtend-podcast Luuk Ikink
- Media
- 29 aug 2019 @ 10:35
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - NieuwsmediaDagbladenRadioJournalistiek
- 29 aug 2019 @ 10:35
- Jeroen Mirck
Samen met zijn vrouw Simone Wijnands maakt presentator Luuk Ikink vanaf 3 september elke werkdag de ‘OchtendPod’: een podcast voor het AD en de regionale titels. Nieuwslezeres Wijnands is bekend van de podcast ‘Podnataal’.
In OchtendPod bespreken Ikink en Wijnands bespreken aan hun ontbijttafel elke ochtend in twintig minuten het belangrijkste nieuws van de dag. Ze gaan in discussie over verschillende onderwerpen met een focus op (regionaal) nieuws, sport en entertainment. OchtendPod verschijnt elke werkdag om 6.00 uur ’s ochtends en is te beluisteren via de AD-app en alle gangbare podcast-apps.
Met toegang tot alle artikelen van het AD en de regiotitels (BD, BN DeStem, de Gelderlander, het ED, de PZC, de Stentor en Tubantia) brengen Ikink en Wijnands het laatste nieuws vanaf hun keukentafel. De OchtendPod wordt gepubliceerd op de sites van de voornoemde titels en in podcast-apps, waaronder Spotify, iTunes en Android. Op die manier verzorgt het duo een selectie van relevant landelijk en regionaal nieuws, voorzien van commentaar.
Dagelijkse nieuwspodcast
Hans Nijenhuis, hoofdredacteur van AD: 'Met de OchtendPod breiden we de activiteiten op het gebied van audio verder uit, op een manier die goed bij ons past. Naast succesvolle podcasts als Pitstop, Tweakers en In Het Wiel, komen Ikink en Wijnands nu met een dagelijkse nieuwspodcast. Zij hebben het AD en de regiotitels als nieuwsbron, wat er voor zorgt dat de luisteraar elke dag in twintig minuten op de hoogte wordt gebracht van het belangrijkste nieuws, op een luchtige manier besproken.'
Simone Wijnands (35) is nieuwslezer, radiomaker en presenteert onder andere de podcast ‘Podnataal’, waarin een van de grootste gebeurtenissen uit het leven van een vrouw centraal staat: de bevalling. Luuk Ikink (36) verruilde zijn baan als radiomaker in 2015 voor een televisiecarrière, toen hij sidekick werd bij RTL Late Night. Op dit moment presenteert hij onder andere RTL Boulevard. Ikink en Wijnands leerden elkaar kennen tijdens hun studie aan de School voor de Journalistiek. Ze zijn gelukkig getrouwd en hebben twee kinderen.
Met deze dagelijkse podcast breidt DPG Media (voorheen De Persgroep) haar audioportfolio verder uit. Naast Qmusic, in bereik de tweede radiozender van Nederland (Bron: NLO/GfK 20 – 49 jaar), diverse themazenders en succesvolle podcasts zoals de AD Eredivisie Podcast, Pitstop, Tweakers en In Het Wiel investeert DPG Media de komende tijd nog meer in audio-innovatie.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- Column Top 5-TikTok-trends: dramatische verandering, huilende...
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing