Reclame voor de bij en vlinder

Reclame voor de bij en vlinder
  • Media
  • 5 aug 2019 @ 11:12
  • 8475 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Outdoor

Een primeur voor de gemeente Utrecht: de eerste bushokjes met sedumdak in Nederland. Meer dan 300 abri’s zijn voorzien van een plantendak om de biodiversiteit in de Domstad te vergroten. De sedumplanten zijn aantrekkelijk voor onder meer bijen en vlinders.

Epsilon, die de bushaltes in opdracht van Clear Channel produceerde, heeft gebruikgemaakt van zogenoemde Mobiroof-cassettes. Het Utrechtse project kreeg volop aandacht in Europese media en was ook nieuws in Noord-Amerika, Afrika en Azië. Groenspecialist Mobilane heeft inmiddels ook bushokjes in Helsingborg (Zweden) voorzien van Mobiroof-cassettes.

Abri's in Utrecht hebben een 'groen' dak, duurzame reclame voor bij en vlinder

Alexander Ilsink, directeur Mobilane: ‘Onder meer de Britse The Independent, The Guardian en het Duitse Stern hebben uitgebreid gepubliceerd. Diverse steden in binnen- en buitenland hebben interesse het Utrechtse voorbeeld te volgen om zo de biodiversiteit te vergroten.’

De groene daken op de bushokjes zijn van Mobiroof: een kliksysteem van kant en klare cassettes met een mix van 6 tot 8 verschillende sedumplanten. De vetplantjes kunnen goed tegen droogte en vragen nauwelijks onderhoud. Het sedum vangt fijnstof af en verbetert zo de luchtkwaliteit in de stad.

Groen Utrecht

De gemeente Utrecht wil met groen de woonkwaliteit in de stad verbeteren. De duurzame bushokjes in de openbare ruimte van de stad sluiten aan bij de ambitie om een groene, sociale stad te worden.

Fotocredits: Mobilane

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken