Pieter Zwart (VI): 'Voetbalprimeur krijgt geen nieuws van ons'

Pieter Zwart (VI): 'Voetbalprimeur krijgt geen nieuws van ons'
  • Media
  • 1 sep 2019 @ 01:06
  • 13976 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • VoetbalDigitaalJournalistiekTijdschriften

VI-hoofdredacteur Pieter Zwart gaat niet samenwerken met Voetbalprimeur.nl, dat een zustertitel is sinds de overname door Digital Enterprises. 'Voetbalprimeur bezoek je om te kijken wat er speelt, VI om te kijken of het klopt.'

'We hebben niets met elkaar te maken', zegt Zwart in een nieuwe aflevering van De Social Podcast van Jaap van Zessen, chef online van AD. Deze podcast is te beluisteren op Marketingfacts.nl.

Zwart noemt het goed nieuws dat VI is verkocht aan Digital Enterprises, de digitale uitgeverij van Voetbalprimeur.nl. Toch was er op de redactie veel scepsis over. 'Als zij ons overnemen om van VI een Voetbalprimeur te maken, dan ben ik de eerste die daar een heel felle tegenstander van is', klinkt Zwart kritisch. 'Als VI.nl gaat proberen te concurreren met Voetbalprimeur, dan vergeet je wat je als merk bent en ga je mee in een ratrace zonder toegevoegde waarde.'

A-merk versus B-merk

Voetbalfans gaan niet merken dat VI en Voetbalprimeur dezelfde eigenaar hebben, stelt Zwart. "We hebben niets met elkaar te maken. Bij De Persgroep merk je misschien dat A-merken als AD en Q-Music elkaar kunnen versterken, maar bij ons heb je dus een A-merk en een B-merk in de portefeuille. Je wilt niet dat er een associatie ontstaat tussen een A-merk en een B-merk zoals bij VI en Voetbalprimeur.' 

Zwart trekt de deur resoluut dicht tussen beide titels: 'Voetbalprimeur zal dan ook geen primeurs of voorpublicaties van ons krijgen. Mensen gaan naar Voetbalprimeur om te kijken wat er speelt en komen naar VI om te kijken of het klopt." 

Beluister hier de hele podcast met Pieter Zwart (Voetbal International).

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken