IAB Nederland publiceert DOOH-handboek
- Media
- 24 okt 2019 @ 09:52
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - OutdoorContent
- 24 okt 2019 @ 09:52
- Lucas Boon
De Taskforce Digital Out-of-Home van branchevereniging IAB Nederland publiceert vandaag het eerste DOOH-handboek op de Nederlandse markt.
Het handboek biedt een overzicht van technische, operationele en commerciële aspecten van dit relatief nieuwe medium. Het DOOH-handboek is vanaf vandaag te downloaden op de website van IAB Nederland.
Het handboek behandelt onderwerpen als: hoe om te gaan met DOOH in de openbare ruimte, KPI's en afrekenmodellen, formaten, technische standaarden, meetbaarheid en transparantie. Het boek is bedoeld voor zowel marketeers die (nog) weinig technische kennis hebben van DOOH als OOH-specialisten die op zoek zijn naar uitgebreide documentatie.
Guy Grimmelt, voorzitter Taskforce DOOH van IAB Nederland, signaleert de behoefte die er momenteel heerst in de markt: 'De impact en het gebruik van DOOH neemt steeds meer toe. Het is dan ook niet zo vreemd dat er in de markt behoefte is aan duidelijkheid, maar ook aan eenduidigheid over de belangrijke thema's rondom dit medium. Door het publiceren van dit handboek bieden we richtlijnen over onder meer meetbaarheid, content, creatie en currency. We zien dit handboek pas als een eerste stap. Het is onze missie om op de korte termijn deze richtlijnen samen met alle stakeholders verder uit te werken.'
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- Column Top 5-TikTok-trends: dramatische verandering, huilende...
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing