IAB Nederland publiceert DOOH-handboek

IAB Nederland publiceert DOOH-handboek
  • Media
  • 24 okt 2019 @ 09:52
  • 16577 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • OutdoorContent

De Taskforce Digital Out-of-Home van branchevereniging IAB Nederland publiceert vandaag het eerste DOOH-handboek op de Nederlandse markt.

Het handboek biedt een overzicht van technische, operationele en commerciële aspecten van dit relatief nieuwe medium. Het DOOH-handboek is vanaf vandaag te downloaden op de website van IAB Nederland.

Het handboek behandelt onderwerpen als: hoe om te gaan met DOOH in de openbare ruimte, KPI's en afrekenmodellen, formaten, technische standaarden, meetbaarheid en transparantie. Het boek is bedoeld voor zowel marketeers die (nog) weinig technische kennis hebben van DOOH als OOH-specialisten die op zoek zijn naar uitgebreide documentatie.

Guy Grimmelt, voorzitter Taskforce DOOH van IAB Nederland, signaleert de behoefte die er momenteel heerst in de markt: 'De impact en het gebruik van DOOH neemt steeds meer toe. Het is dan ook niet zo vreemd dat er in de markt behoefte is aan duidelijkheid, maar ook aan eenduidigheid over de belangrijke thema's rondom dit medium. Door het publiceren van dit handboek bieden we richtlijnen over onder meer meetbaarheid, content, creatie en currency. We zien dit handboek pas als een eerste stap. Het is onze missie om op de korte termijn deze richtlijnen samen met alle stakeholders verder uit te werken.'

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken