NOS verlengt tv-rechten voor schaatsen
- 25 okt 2019 @ 10:36
- Jeroen Mirck
Alle internationale schaatswedstrijden zijn ook de komende vier seizoenen te volgen via de NOS. De publieke omroep heeft de samenwerking met de Internationale Schaatsunie (ISU) verlengd tot en met het seizoen 2022/'23.
De overeenkomst omvat de live-rechten voor alle EK's en WK's langebaanschaatsen en shorttrack, alle wereldbekerwedstrijden in die disciplines, plus de samenvattingsrechten van de EK en WK kunstrijden. Vorig jaar verlengde de NOS ook al de samenwerking met de KNSB voor het nationale schaatsen met vier jaar.
'Met deze nieuwe verbintenis is de schaatsliefhebber ook de komende jaren via de publieke omroep verzekerd van de belangrijkste nationale én internationale schaatswedstrijden', aldus Gerard Timmer, algemeen directeur van de NOS. 'Wij volgen het schaatsen al decennialang op die karakteristieke NOS-manier, met voor- en nabeschouwingen, veel deskundigheid, live-verslagen, analyses, interviews en achtergronden. Dat blijven we dus doen. Het hele verhaal, via alle denkbare platforms: televisie, radio, op NOS.nl en social media.'
Aftrap in Thialf
Het schaatsseizoen 2019-2020 start op vrijdag 1 november met de kwalificatiewedstrijden voor de World Cups. In Thialf wordt drie dagen lang gereden om de eerste startbewijzen van het seizoen.
Internationale hoogtepunten verderop in het seizoen zijn onder meer de WK Afstanden op het snelle ijs van Salt Lake City, de EK Afstanden in Heerenveen en de gecombineerde WK's Allround en Sprint in Hamar. De hoogtepunten van het shorttrackseizoen zijn de wereldbeker in Dordrecht, de EK in het Hongaarse Debrecen en de WK in Seoel. Al deze wedstrijden worden door de NOS live uitgezonden.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
- Procter leidt nieuwe Top-100... 20-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing