Columnisten in hoofdrol van AD-campagne

Columnisten in hoofdrol van AD-campagne
  • Media
  • 5 nov 2019 @ 11:58
  • 13104 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • JournalistiekUitgeversCampagnesDagbladen

DPG Media is deze maand een nieuwe campagne gestart om specifiek het merk AD te promoten.Vijf bekende columnisten van de krant maken hun opwachting in de commercial.

In een vrolijke commercial voor TV en online kanalen volg je een dag uit het leven van een AD-lezeres. Van ’s ochtends aan het ontbijt met haar familie tot dat zij ’s avonds neerploft op de bank naast haar man. En onderweg komt zij bekende columnisten van het AD tegen: Fidan Ekiz, Özcan Akyol, Sjoerd Mossou en Angela de Jong.

De commercial wordt begeleid door de melodie van het befaamde Songfestivalnummer 'Ding a Dong', geproduceerd en ingezongen door singer-songwriter David Benjamin. De tekst die hij hiervoor heeft geschreven bezingt de rol die het AD in het dagelijks leven van haar lezers vervult, of dat nu digitaal is of met de papieren krant. Hiermee wordt tegelijk een knipoog gemaakt naar het Songfestival dat in mei in Rotterdam plaats vind en waar het AD nog veel aandacht aan zal besteden.

Maar DPG Media vergeet in deze campagne ook de regionale kranten niet. Op lokale media is de campagne doorvertaald naar de regio. En Het Parool heeft geheel zijn eigen look & feel binnen de campagne.

Credits

Concept, creatie & copywrite: Dennis Brouwers en Cornel van Buuren

Producer tv/Radio: Cees Clous/Pascal Hielkema

Regie tv: Radio: David van der Vegte

Art-direction Print: Edwin Westerbeek

Productie Online assets: Punktlich

Inkoop Online: Nick Huizendveld ism Pink

Media & inkoop: Gwendolyn Kleinjan en Erika Keizer ism o.a. Mindshare



Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken