Columnisten in hoofdrol van AD-campagne

- Media
- 5 nov 2019 @ 11:58
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - JournalistiekUitgeversCampagnesDagbladen
- 5 nov 2019 @ 11:58
- Jeroen Mirck
DPG Media is deze maand een nieuwe campagne gestart om specifiek het merk AD te promoten.Vijf bekende columnisten van de krant maken hun opwachting in de commercial.
In een vrolijke commercial voor TV en online kanalen volg je een dag uit het leven van een AD-lezeres. Van ’s ochtends aan het ontbijt met haar familie tot dat zij ’s avonds neerploft op de bank naast haar man. En onderweg komt zij bekende columnisten van het AD tegen: Fidan Ekiz, Özcan Akyol, Sjoerd Mossou en Angela de Jong.
De commercial wordt begeleid door de melodie van het befaamde Songfestivalnummer 'Ding a Dong', geproduceerd en ingezongen door singer-songwriter David Benjamin. De tekst die hij hiervoor heeft geschreven bezingt de rol die het AD in het dagelijks leven van haar lezers vervult, of dat nu digitaal is of met de papieren krant. Hiermee wordt tegelijk een knipoog gemaakt naar het Songfestival dat in mei in Rotterdam plaats vind en waar het AD nog veel aandacht aan zal besteden.
Maar DPG Media vergeet in deze campagne ook de regionale kranten niet. Op lokale media is de campagne doorvertaald naar de regio. En Het Parool heeft geheel zijn eigen look & feel binnen de campagne.
Credits
Concept, creatie & copywrite: Dennis Brouwers en Cornel van Buuren
Producer tv/Radio: Cees Clous/Pascal Hielkema
Regie tv: Radio: David van der Vegte
Art-direction Print: Edwin Westerbeek
Productie Online assets: Punktlich
Inkoop Online: Nick Huizendveld ism Pink
Media & inkoop: Gwendolyn Kleinjan en Erika Keizer ism o.a. Mindshare
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Envison Racing en Cartoon Network creëren bewustzijn...
- Top 5-TikTok-trends: oude bekende, BeigeFlag en sterk taaltje...
- Top 5-TikTok-trends: vakantiekriebels, met pasjes betalen en...
- Online bezoeken Video On Demand diensten blijven groeien
- NSMBL lanceert De GroepsApp
- European Para Championships en DPG Media slaan handen ineen
Laatste Nieuws
- Schermtijd mei 2023 daalt 10%... 08-06-2023
- Tweede Kamer stemt in met verplichte... 07-06-2023
- Bernard Hammelburg na 1000 columns... 07-06-2023
- DPG Media lanceert always-on... 07-06-2023
- Mediabestedingen in 2022 opnieuw... 06-06-2023
- European Para Championships en DPG... 05-06-2023
MarketingTribune Events
- 15jun 2023
NIMA Marketing Day
- 19sep 2023
CrossBorder Event
- 5okt 2023
CustomerFirst Congres