José Rozenbroek, voorzitter jury Mercurs 2019: Mercur is enorme beloning en erkenning

José Rozenbroek, voorzitter jury Mercurs 2019: Mercur is enorme beloning en erkenning
  • Media
  • 24 nov 2019 @ 22:05
  • 7858 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Tijdschriften

Zelf mocht ze maar liefst vier keer een Mercur in ontvangst nemen: voor ELLE (Tijdschrift van het Jaar 2001), Hoofdredacteur van het Jaar (2004) en twee keer Lancering van het Jaar (ElleGirl 2003) en Red (2005). Dit jaar is José Rozenbroek - freelance bladenmaker en journalist - voorzitter van de Mercurs-jury.

Het voorzitterschap van de jury was wederom een uitdaging en een feestje?

‘Ik geloof niet dat ik ook maar één keer de uitreiking van de Mercurs heb overgeslagen. Het is toch hét feestje van het jaar voor ons bladen- en mediamakers. Het is niet alleen een gezellige reünie, maar er hangt ook altijd een verwachtingsvolle buzz: wie neemt er morgen zo’n felbegeerd beeldje mee naar de redactie? Ik vind het een enorme eer dat ik dit jaar weer (in 2013 mocht ik dat ook al) voorzitter mocht zijn van de jury die heeft bepaald welke titels, merken en producten afgelopen jaar excelleerden en welke mensen hebben bijgedragen tot de innovatie en de kwaliteit van ons vak.’

De Oscars van de bladen- en mediamakers worden 12 december uitgereikt en er zijn nog kaarten

Waarop heb je dit jaar specifiek gelet?

‘Creativiteit, vakmanschap en innovatie. Dat zijn sleutelwoorden voor me. Zeker in deze toch lastige tijden voor ons vak moet je van goeden huize komen om titels en mediaproducten (om dat vreselijke woord maar eens te gebruiken) neer te zetten die de consumenten verrassen en inspireren en verleiden. Hoe zorg je ervoor dat jouw titel onmisbaar is voor jouw doelgroep? Wij bladenmakers zijn van huis uit van de nice to know. In tijden van overvloed aan gratis content moet je ook need to know worden: de consumenten moet een goeie reden hebben om voor jouw merk te willen betalen. Dus moet je verdomd goeie content maken met alle creativiteit, vakmanschap en innovatie die je tot je beschikking hebt.’

Jij bent Hoofdredacteur van het Jaar 2004, welke herinnering heb je daaraan?

‘De overweldigende blijdschap, ontroering en trots toen ik mijn naam hoorde en het podium beklom om de Mercur in ontvangst te nemen. Ik had dat jaar zo hard gewerkt aan verschillende bladen ELLE en ElleGirl en Red was ik toen net aan het lanceren, en nog wat titels van Quote Media. Deze prijs voelde als een enorme beloning en erkenning.’

 

De Mercurs 2019 worden 12 december aanstaande uitgereikt in het DeLamar Theater in Amsterdam. Kaarten voor de avond met aansluitend feest zijn nog te koop:http://mercurs.nl/kaartverkoop/

 

 

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken