RTL Nederland past directie aan

RTL Nederland past directie aan
  • Media
  • 7 nov 2019 @ 13:53
  • 12916 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • PersonaliaZakelijkTelevisieMedia

RTL Nederland voert veranderingen door in het directieteam uit om de digitale transformatie te ondersteunen en versnellen. CFO Rik Welling wordt Chief Operating Officer. Zijn oude functie wordt vanaf nu bekleed door Olivier Zacharia, afkomstig van moederbedrijf RTL Group.

Rik Welling, sinds 2011 in dienst bij RTL Nederland en sinds april 2018 Chief Financial Officer (CFO), wordt vanaf 1 december benoemd tot Chief Operating Officer (COO), een nieuwe functie binnen de RTL-directie. Olivier Zacharia, de huidige Senior Vice President Controlling & Investments bij RTL Group, zal vanaf december de rol van CFO bij RTL Nederland vervullen. Beiden rapporteren aan CEO Sven Sauvé.

'RTL Nederland is altijd een voorloper geweest', zo licht Sauvé toe. 'Zeker als het gaat over de digitale transformatie van onze industrie en de kansen die dat biedt. Daarom vergroten we onze investeringen in lokale exclusieve content, tech en datamanagement. Dit proces behoeft toegewijde aandacht en dat verankeren we in de nieuwe COO-positie. Met Rik Welling hebben we een strategische denker in huis die in deze functie de kansen in de markt als geen ander herkent en weet te benutten.'

Dynamische markt

Over Olivier Zacharia zegt de topman: 'Naast het versnellen van onze digitale transformatie versterken we ook alle financiële processen waaronder investeringsplanning en financiële aansturing. Olivier Zacharia als CFO is de perfecte aanvulling en versteviging van ons directieteam. Hij heeft al een sterke relatie met RTL Nederland en zijn brede kennis en ervaring maken hem tot de strategische businesspartner die de wendbaarheid van RTL in een dynamische markt optimaal kan ondersteunen.”

Naast zijn ruime ervaring bij RTL Group heeft Zacharia een gedegen achtergrond in finance opgebouwd bij EY, Lagardère Media en Pernod Ricard.

Het besluit om de topstructuur aan te passen is op dit moment nog onder advies van de Ondernemingsraad van RTL Nederland.

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken