Sanoma strikt publishing-partner Huispedia

Sanoma strikt publishing-partner Huispedia
  • Media
  • 7 nov 2019 @ 12:44
  • 11383 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • UitgeversSalesVerkoop

Huispedia is als publishing-partner toegevoegd aan het netwerk van Sanoma. De Hoofddorpse uitgever gaat de volledige online advertentie-operatie op zich nemen en de display-sales voor Huispedia uitvoeren.

Huispedia is hiermee de achttiende publishing-partner die het Sanoma-netwerk versterkt. Met titels als VT Wonen en Eigen Huis & Interieur is Sanoma marktleider in de Home Deco-markt (gemiddeld bereik van 1,8 miljoen Nederlanders per maand, Nom/Nobo 2019). Door creatieve koppeling van abonneedata aan clickgedrag heeft Sanoma een interessant verhuis-voorspelmodel gebouwd, waarmee zeer vooruitstrevende verhuis-intentdata van de Nederlandse consument is gecreëerd. Huispedia is hierin een interessante toevoeging, omdat de data van Huispedia wordt gekoppeld aan de Sanoma-data en hiermee het bestaande verhuisintent-segment nog verder kan worden uitgebreid.

Kees Wilbrink, commercieel directeur Sanoma: 'Met het aansluiten van Huispedia als publishing partner weet Sanoma haar Home Deco portfolio uit te breiden met een waardevol platform waar de consument informatie kan vinden over zijn of haar huis, maar eventueel ook dat van een potentieel nieuwe woning. Door het uit handen nemen van salesactiviteiten en samen op te trekken, bundelt Sanoma haar krachten met Huispedia en bieden we de markt een kwalitatief bereik binnen het woon Umfeld. Iets waar veel adverteerders ons al van kennen met de merken als onder andere vtwonen, NUwonen en Stijlvol Wonen. Daarnaast bieden we hiermee een nóg onderscheidender data-verhuissegment.'

Advertising professionaliseren

Ook voor Huispedia is de samenwerking interessant. ‘De samenwerking met Sanoma is voor ons weer een grote stap in de goede richting', zegt Maxim Bours, directeur van Huispedia. 'Hierdoor kunnen wij onze advertising verder professionaliseren en ons bereik vergroten. Daarnaast kunnen we nog beter focussen op waar we echt goed in zijn, informatie simpel en transparant maken voor de woningeigenaar en -zoeker. Om uiteindelijk een snellere groei te realiseren en de woningmarkt echt te veranderen.'

Met de merken van Sanoma wordt maandelijks 80 procent van Nederland 13+ bereikt. Met alleen het digitale netwerk van Sanoma wordt 66 procent van Nederland 13+ bereikt (bron: NOBO juli ’19). Sanoma heeft het grootste digitale netwerk van Nederland, onder de doelgroep 13+. De publishing-partners zijn hier te vinden.

Huispedia is Nederlands snelst groeiende onafhankelijke woningplatform dat het allemaal net wat anders doet. Veel informatie ontbreekt, over de woning, de omgeving en het aankoopproces. De oprichters ervoeren dat als gebrek aan controle en wilden dat anders organiseren.

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken