Donald Duck Weekblad lanceert voice-action
- Media
- 19 dec 2019 @ 10:59
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - TijdschriftenVoice
- 19 dec 2019 @ 10:59
- Sjaak Hoogkamer
Donald Duck Weekblad lanceert een voice service voor de Nederlandstalige Google Assistant. Het vrolijke weekblad zet hiermee de eerste stap in de spraak gestuurde technologie.
Lezers met een Google Home speaker of de Google Assistant applicatie kunnen vanaf vandaag contact met Donald zoeken door heel eenvoudig het commando: ‘Hey Google, ik wil praten met De Donald Duck’ uit te spreken. De voice service laat de gebruiker, net als het weekblad, even verdwijnen in de vrolijke wereld van Donald Duck. Het merk blijft door deze aanvullende ontwikkeling dichtbij de jonge, digitale generatie staan. Bij de lancering wordt gestart met twee Google actions, later dit jaar volgen er meer.
Met de voice service via Google Assistent wil Donald Duck daar zijn waar de lezers zijn
‘We willen daar zijn waar onze lezers zijn en het plezier dat zij beleven aan lezen en de Donald Duck wereld verlengen. Kinderen omarmen nieuwe technologieën met alle gemak én plezier; dat hebben we ook gemerkt tijdens het testen van de voice service met onze Duck Denkers (zie foto). Spontaan vragen de kinderen aan Google om moppen te vertellen en voor hen is communiceren met het kleine apparaatje logisch. Met de voice-action van Donald Duck Weekblad komt er naast de traditionelere producten een tool bij om met onze doelgroep in verbinding te staan en het moment van ‘Even Lekker Donald Ducken’, te verlengen en te versterken,’ aldus Marjolijn Hoffmans, Marketing Manager Donald Duck.
Kinderen worden meer ‘digital - savvy’, op een steeds jongere leeftijd. Voor Donald Duck Weekblad is het belangrijk om relevant te blijven op dat vlak, zonder de core uit het oog te verlezen; Donald Duck Weekblad en pockets zijn nog altijd de basis. Het weekblad is daarnaast al jaren relevant en actief op social media.
Moppentrommel en Duck quiz
De eerste twee actions die worden gelanceerd zijn de ‘moppentrommel’ en de Duck Quiz. In de moppentrommel feature luisteren de kidneren naar de meest iconische Donald Duck moppen en raadsels en in de Duck quiz wordt de kennis over Duckstad getest. De quiz is zo ingericht, dat je deze alleen of met de hele familie kunt spelen. KrisKwis (de enthousiaste quizmaster uit Duckworld) is de host van de voice service en verwelkomt spelers in de spraak gestuurde applicatie. De Google Action is ontwikkeld in samenwerking met Greenhouse.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Kabinet wil concessie NPO met twee... 29-03-2024
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing