Frank Dane zit alweer bijna op niveau Edwin Evers

Frank Dane zit alweer bijna op niveau Edwin Evers
  • Media
  • 24 dec 2019 @ 10:15
  • 16901 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Radio

Uit de luistercijfers van NLO/GfK over de maanden oktober- november 2019 blijkt dat Radio538 in de categorie 20-49 jaar (17%) iets meer afstand heeft genomen van runner up Qmusic (15,6%). NPO Radio 2 is en blijft nummer 1 in de categorie vanaf 10 jaar (12,7%).

Brand PR & Communicatie Manager Talpa Network, Annemarie Ubbels: ‘De afstand tussen Radio 538 en de nummer 2 in de categorie 20 – 49 jaar, Qmusic, wordt ten opzichte van de vorige meetperiode nog weer groter: van 1,0% naar 1,4%. Het verschil ten opzichte van vorig jaar, toen Edwin Evers nog in de ochtend van Radio538 zat, is momenteel amper 0,7% en in de categorie 10+ maar 0,1%. En dat is netjes. Frank Dane is en blijft de nummer 1 in de ochtend in de doelgroep 20- 49 jaar. Dat vinden we echt een prestatie. Dat zijn team dit na het vertrek van Evers voor elkaar heeft gekregen. Coen & Sander doen het ook erg goed en houden de nummer 1 positie in de middag vast.’

Weinig opmerkelijke verschuivingen in de luistercijfers, maar Radio538 verstevigt licht in categorie 20-49 jaar zijn nummer 1 positie.

In de categorie van 10 jaar en ouder (10+) staat NPO Radio 2 op nummer 1, gevolgd door Radio538, Radio10 en Qmusic.

De luistercijfers van het Nationaal Luister Onderzoek over de periode oktober-november 2019 zijn gebaseerd op een landelijk representatieve steekproef van 7.955 respondenten van 10 jaar en ouder. De gemiddelde luistertijd is in deze periode 2 uur en 37 minuten per dag. Het Nationaal Luister Onderzoek wordt uitgevoerd in opdracht van Stichting Nationaal Luister Onderzoek (NLO).

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken