Frank Dane zit alweer bijna op niveau Edwin Evers
- Media
- 24 dec 2019 @ 10:15
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Radio
- 24 dec 2019 @ 10:15
- Sjaak Hoogkamer
Uit de luistercijfers van NLO/GfK over de maanden oktober- november 2019 blijkt dat Radio538 in de categorie 20-49 jaar (17%) iets meer afstand heeft genomen van runner up Qmusic (15,6%). NPO Radio 2 is en blijft nummer 1 in de categorie vanaf 10 jaar (12,7%).
Brand PR & Communicatie Manager Talpa Network, Annemarie Ubbels: ‘De afstand tussen Radio 538 en de nummer 2 in de categorie 20 – 49 jaar, Qmusic, wordt ten opzichte van de vorige meetperiode nog weer groter: van 1,0% naar 1,4%. Het verschil ten opzichte van vorig jaar, toen Edwin Evers nog in de ochtend van Radio538 zat, is momenteel amper 0,7% en in de categorie 10+ maar 0,1%. En dat is netjes. Frank Dane is en blijft de nummer 1 in de ochtend in de doelgroep 20- 49 jaar. Dat vinden we echt een prestatie. Dat zijn team dit na het vertrek van Evers voor elkaar heeft gekregen. Coen & Sander doen het ook erg goed en houden de nummer 1 positie in de middag vast.’
Weinig opmerkelijke verschuivingen in de luistercijfers, maar Radio538 verstevigt licht in categorie 20-49 jaar zijn nummer 1 positie.
In de categorie van 10 jaar en ouder (10+) staat NPO Radio 2 op nummer 1, gevolgd door Radio538, Radio10 en Qmusic.
De luistercijfers van het Nationaal Luister Onderzoek over de periode oktober-november 2019 zijn gebaseerd op een landelijk representatieve steekproef van 7.955 respondenten van 10 jaar en ouder. De gemiddelde luistertijd is in deze periode 2 uur en 37 minuten per dag. Het Nationaal Luister Onderzoek wordt uitgevoerd in opdracht van Stichting Nationaal Luister Onderzoek (NLO).
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Kabinet wil concessie NPO met twee... 29-03-2024
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing