Ocean neemt digitale masten Clear Channel over

Ocean neemt digitale masten Clear Channel over
  • Media
  • 17 dec 2019 @ 09:37
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Outdoor

Per 1 januari 2020 neemt Ocean de digitale reclamemasten van Clear Channel Nederland over. Vanaf dat moment is Ocean de nieuwe eigenaar van de reclamemasten.

Het gaat om Triple Digital in Rotterdam (A16), de Double Digital in Amsterdam (A5), de Diamond in Waddinxveen (A12) en de Box (voorheen bekend als ‘de Vis’, zie foto boven) in Amsterdam (A4). Beide partijen zijn tevreden met het resultaat.

Het aantal door Ocean geëxploiteerde schermen komt daarmee in totaal op 283. Het Ocean marktaandeel in Nederland blijft naar eigen zeggen daarmee stevig doorgroeien, het portofolio wordt nog verder verrijkt en de positie als grootse digitale OOH-speler wordt wederom verstevigd. Clear Channel focust zich op de groei van het 2m² abri formaat waarmee ze een bereik bieden in bijna 300 gemeentes in Nederland.

Ocean neemt de digitale masten van Clear Channel over en brengt daarmee haar aantal schermen op 283

Meindert van den Heuvel, managing director Ocean: ‘Het is onze ambitie om een premium portfolio en grootste digitale netwerk te bouwen. Door zelf nieuwe locaties te ontwikkelen, zoals recent in Utrecht (A2) en Nieuwegein City Plaza, door bestaande locaties digitaal te maken en door acquisities. Deze iconische Randstad locaties zijn een aanwinst voor het portfolio en passen naadloos in ons netwerk. Ook op andere vlakken streven wij ernaar om onszelf constant te ontwikkelen, zo zal bijvoorbeeld per 1 januari het gehele Ocean netwerk ook programmatic in te kopen zijn.’

Voor Clear Channel Nederland is het een logische keuze: ‘In deze snel veranderende markt zijn ook wij genoodzaakt om te veranderen. We gaan ons daarom nóg meer focussen op het 2m² abri formaat. Passend bij deze strategie nemen we afscheid van onze digitale masten en billboards. We investeren in kwaliteit van objecten en in het versterken en uitbreiden van ons uniek gespreid bereik. Maar ook in digitaal in met name shopping areas, zoals we nu doen in de steden Utrecht en Eindhoven,' aldus Wierish Debipersad, Commercial Director Clear Channel Nederland.

 

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken