Ocean neemt digitale masten Clear Channel over
- Media
- 17 dec 2019 @ 09:37
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Outdoor
- 17 dec 2019 @ 09:37
- Sjaak Hoogkamer
Per 1 januari 2020 neemt Ocean de digitale reclamemasten van Clear Channel Nederland over. Vanaf dat moment is Ocean de nieuwe eigenaar van de reclamemasten.
Het gaat om Triple Digital in Rotterdam (A16), de Double Digital in Amsterdam (A5), de Diamond in Waddinxveen (A12) en de Box (voorheen bekend als ‘de Vis’, zie foto boven) in Amsterdam (A4). Beide partijen zijn tevreden met het resultaat.
Het aantal door Ocean geëxploiteerde schermen komt daarmee in totaal op 283. Het Ocean marktaandeel in Nederland blijft naar eigen zeggen daarmee stevig doorgroeien, het portofolio wordt nog verder verrijkt en de positie als grootse digitale OOH-speler wordt wederom verstevigd. Clear Channel focust zich op de groei van het 2m² abri formaat waarmee ze een bereik bieden in bijna 300 gemeentes in Nederland.
Ocean neemt de digitale masten van Clear Channel over en brengt daarmee haar aantal schermen op 283
Meindert van den Heuvel, managing director Ocean: ‘Het is onze ambitie om een premium portfolio en grootste digitale netwerk te bouwen. Door zelf nieuwe locaties te ontwikkelen, zoals recent in Utrecht (A2) en Nieuwegein City Plaza, door bestaande locaties digitaal te maken en door acquisities. Deze iconische Randstad locaties zijn een aanwinst voor het portfolio en passen naadloos in ons netwerk. Ook op andere vlakken streven wij ernaar om onszelf constant te ontwikkelen, zo zal bijvoorbeeld per 1 januari het gehele Ocean netwerk ook programmatic in te kopen zijn.’
Voor Clear Channel Nederland is het een logische keuze: ‘In deze snel veranderende markt zijn ook wij genoodzaakt om te veranderen. We gaan ons daarom nóg meer focussen op het 2m² abri formaat. Passend bij deze strategie nemen we afscheid van onze digitale masten en billboards. We investeren in kwaliteit van objecten en in het versterken en uitbreiden van ons uniek gespreid bereik. Maar ook in digitaal in met name shopping areas, zoals we nu doen in de steden Utrecht en Eindhoven,' aldus Wierish Debipersad, Commercial Director Clear Channel Nederland.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
- [column] Top 5-TikTok-trends: lentekriebels, oude hitjes en...
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing