Bureauvijftig neemt tv-zender ONS over
- Media
- 21 jan 2020 @ 14:22
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Televisie
- 21 jan 2020 @ 14:22
- Sjaak Hoogkamer
Bureauvijftig, het creatieve bureau dat gespecialiseerd is in ouderenmarketing, neemt televisiezender ONS over van Just Media Group.
Met de overname kan het bureau zijn kennis van de 50+ doelgroep inzetten om deze groeiende groep consumenten nog beter te bereiken en voorzien van een interessant media-aanbod. ONS heeft een bereik van 1,5 miljoen kijkers per week en is te ontvangen in ruim 4,6 miljoen Nederlandse huishoudens.
Bureauvijftig doet al ruim 13 jaar voortdurend onderzoek in hun eigen Nationale 50Plus Panel (6000 leden) naar de groeiende doelgroep en weet daardoor als geen ander wat hen beweegt en waar zij behoefte aan hebben.
Met de overname van ONS kan Bureauvijftig zijn kennis van de 50+ doelgroep inzetten om deze groeiende groep consumenten nog beter te bereiken en voorzien van een interessant media-aanbod.
Eerder produceerde zij al de succesvolle tv-programma's Ouwe Jongens Smørrebrød en Love for the Campsite met onder andere presentator Ron Brandsteder, die werden uitgezonden op ONS. Volgens Floris Venneman (op de foto links), partner en mede-eigenaar van Bureauvijftig is daarmee het zaadje geplant: ‘Het aantal ouderen neemt toe en er is eigenlijk te weinig echt leuk, interessant en kansrijk media aanbod voor deze doelgroep. Dat gaat nu veranderen. Met ONS kunnen we de komende jaren vijftig plussers mooie content aanbieden.’
Bureauvijftig is bezig met het begrijpen van de 50+ doelgroep. Zij ontwikkelen strategieën voor merken en organisaties om de doelgroep nog beter te begrijpen en te bereiken. Zij hebben naar eigen zeggen een ander perspectief op ouder worden. Ouderen vormen een kleurrijke, kansrijke doelgroep, die betekenis wil geven aan het leven en midden in de maatschappij staat. En niet onbelangrijk: inmiddels behoort de helft van alle volwassenen in Nederland tot deze groep.
ONS is een voortzetting van de nostalgische zender NostalgieNet en onderscheidt zich met programma’s die terugkijken op vroeger, amusement uit vervlogen tijden, speelfilms en series zoals Medisch Centrum West, Wordt U al Geholpen?, Oh Moeder wat is het Heet en nieuwe programma’s als Ouwe Jongens Smørrebrød en Love for the Campsite.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Tv-reclames 2023: bestedingen lineaire tv dalen, bestedingen...
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- Schermtijd februari vrijwel gelijk gebleven
- Marketeer, omarm de feministische agenda in reclame!
- Brandreview non-alcoholische drankjes: kenniswebinar op 19...
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Tv-reclames 2023: bestedingen... 12-03-2024
- Brandreview non-alcoholische... 12-03-2024
- Schermtijd februari vrijwel gelijk... 08-03-2024
- Quest viert 20-jarig bestaan met... 01-03-2024
- Week Zonder Vlees & Zuivel lanceert... 29-02-2024
- Abovo, gouden partner RMD: Wij... 24-02-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing