Havas Group lanceert Mx planningstool
- Media
- 14 jan 2020 @ 11:28
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Merken
- 14 jan 2020 @ 11:28
- Sjaak Hoogkamer
Als antwoord op de steeds complexer wordende wereld van mediakanalen heeft de Havas Group recentelijk haar nieuwe Media Experience (Mx) planningstool gelanceerd.
Mx is naar eigen zeggen een evolutie op huidige tools in de markt waarmee voor het eerst de betekenis die consumenten ervaren bij merkboodschappen meetbaar is geworden.
Mx is volgens Thijs Muller, directeur Havas Amsterdam, ontstaan uit de inzichten afkomstig uit het doorlopende Meaningful Brands onderzoek onder 350.000 consumenten wereldwijd. ‘Daaruit heeft Havas geleerd welke elementen een merkimago bepalen in deze tijd. Deze inzichten zijn vertaald in 20 nieuwe meetbare betekenis-indicatoren, genaamd Meaningful Rating Points, als evolutie op de in de markt bekende GPR.'
Merkboodschappen worden meetbaar dankzij Mx
Volgens Muller wordt zowel de kracht van de boodschap als de kracht van de band met het kanaal op basis van indicatoren die diepere betekenis aangeven. ‘Daarmee kunnen we nu scherpstellen in hoeverre een consument een merkboodschap als betekenisvol ervaart en haar vertrouwt. Eigenlijk of het hart wel écht wordt geraakt.’
De motivatie om de tool te ontwikkelen is - naast het onderzoek - volgens Muller voortgekomen uit de fusie met entertainmentbedrijf Vivendi en de ervaringen die het samenvoegen van media en creatie (Havas Media en Havas Creative) in de zogenoemde Havas Villages heeft opgeleverd.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Tv-reclames 2023: bestedingen lineaire tv dalen, bestedingen...
- Schermtijd februari vrijwel gelijk gebleven
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- Marketeer, omarm de feministische agenda in reclame!
- Brandreview non-alcoholische drankjes: kenniswebinar op 19...
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Tv-reclames 2023: bestedingen... 12-03-2024
- Brandreview non-alcoholische... 12-03-2024
- Schermtijd februari vrijwel gelijk... 08-03-2024
- Quest viert 20-jarig bestaan met... 01-03-2024
- Week Zonder Vlees & Zuivel lanceert... 29-02-2024
- Abovo, gouden partner RMD: Wij... 24-02-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing