Havas Group lanceert Mx planningstool

Havas Group lanceert Mx planningstool
  • Media
  • 14 jan 2020 @ 11:28
  • 7168 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Merken

Als antwoord op de steeds complexer wordende wereld van mediakanalen heeft de Havas Group recentelijk haar nieuwe Media Experience (Mx) planningstool gelanceerd.

Mx is naar eigen zeggen een evolutie op huidige tools in de markt waarmee voor het eerst de betekenis die consumenten ervaren bij merkboodschappen meetbaar is geworden.  

Mx is volgens Thijs Muller, directeur Havas Amsterdam, ontstaan uit de inzichten afkomstig uit het doorlopende Meaningful Brands onderzoek onder 350.000 consumenten wereldwijd. ‘Daaruit heeft Havas geleerd welke elementen een merkimago bepalen in deze tijd. Deze inzichten zijn vertaald in 20 nieuwe meetbare betekenis-indicatoren, genaamd Meaningful Rating Points, als evolutie op de in de markt bekende GPR.'

Merkboodschappen worden meetbaar dankzij Mx

Volgens Muller wordt zowel de kracht van de boodschap als de kracht van de band met het kanaal op basis van indicatoren die diepere betekenis aangeven. ‘Daarmee kunnen we nu scherpstellen in hoeverre een consument een merkboodschap als betekenisvol ervaart en haar vertrouwt. Eigenlijk of het hart wel écht wordt geraakt.’

De motivatie om de tool te ontwikkelen is - naast het onderzoek - volgens Muller voortgekomen uit de fusie met entertainmentbedrijf Vivendi en de ervaringen die het samenvoegen van media en creatie (Havas Media en Havas Creative) in de zogenoemde Havas Villages heeft opgeleverd.

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken