Luc van Os houdt het na 24 jaar voor gezien bij Hearst
- Media
- 6 jan 2020 @ 15:31
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Personalia
- 6 jan 2020 @ 15:31
- Sjaak Hoogkamer
CEO van Hearst Nederland, Luc van Os, neemt na 24 jaar afscheid. Van Os heeft de consolidatie van bedrijven in Nederland afgerond en vindt het tijd voor iets anders. Er komt geen nieuwe CEO, maar een zogenoemde first in command. Wie dat is, wordt deze maand bekendgemaakt.
Op Quotenet staat een uitvoerig afscheidsinterview met Van Os. Hij zegt daarin onder meer: ‘Ik vind zelf 24 jaar heel lang. En meer dan 10 jaar CEO eigenlijk al te lang. Ik wil graag ook nog wat anders doen en ik denk dat de consolidatie in Nederland is afgerond. De integratie van de verschillende bedrijven is nagenoeg klaar. Een echte opvolger krijg ik trouwens niet; Hearst heeft er voor gekozen geen nieuwe CEO aan te stellen. Lokaal komt er wel een first in command maar dat zal Hearst eerdaags zelf bekendmaken. Ik sta helemaal achter de richting die Hearst op gaat.’
Luc van Os vertrekt bij Hearst na 24 jaar
Een van de vele hoogtepunten was uiteraard de overname van Gruner + Jahr Media Nederland door Hearst in 2018. G+J is uitgever van mediamerken als Glamour, Vogue, National Geographic en Custom Content. Van Os zegt daarover: ‘Het was natuurlijk een keiharde overname, laten we daar duidelijk over zijn. Niet eenvoudig, ook. We moesten Conde Nast en National Geographic overtuigen dat de merken bij ons in veilige handen waren. En dan was er het juridische verhaal; de Duitsers van Bertelsmann met de Amerikanen uit New York. Alexander Kaarls van Houthoff heeft ons toen echt gered, anders was de deal fout gegaan.’
Ijzersterk Misset
Van Os gaat voorlopig even niks doen en nadenken over de volgende stap: ‘Ik heb een jaar geleden een klein belang kunnen kopen in Misset Uitgeverij, de uitgever van De Boerderij in Doetinchem. IJzersterk merk en zeer hoogwaardige need to know content, subscription driven - excuus voor mijn Engelse lingo. Daar ben ik stille aandeelhouder en wie weet kan ik een helpende hand ergens bieden. Verder ga ik eens nadenken en zien wat er gebeurt.’
Hearst Magazines is de grootste tijdschriftenuitgever in de VS en de grootste Amerikaanse uitgever van tijdschriften wereldwijd, met bijna 300 gedrukte en digitale edities in 31 talen en 75 landen, en dochterondernemingen in volledig eigendom in China, Italië, Japan, Nederland, Spanje, Taiwan en het Verenigd Koninkrijk. In de VS bereikt Hearst Magazines met zijn gedrukte en digitale media maandelijks bijna 123 miljoen lezers en websitebezoekers.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Tv-reclames 2023: bestedingen lineaire tv dalen, bestedingen...
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- Schermtijd februari vrijwel gelijk gebleven
- Marketeer, omarm de feministische agenda in reclame!
- Brandreview non-alcoholische drankjes: kenniswebinar op 19...
- NMO publiceert Mediatrends 2023
Laatste Nieuws
- NMO publiceert Mediatrends 202319-03-2024
- Tv-reclames 2023: bestedingen... 12-03-2024
- Brandreview non-alcoholische... 12-03-2024
- Schermtijd februari vrijwel gelijk... 08-03-2024
- Quest viert 20-jarig bestaan met... 01-03-2024
- Week Zonder Vlees & Zuivel lanceert... 29-02-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing