Sky Radio heeft goede kerst(cijfers)

Sky Radio heeft goede kerst(cijfers)
  • Media
  • 21 jan 2020 @ 10:47
  • 12481 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Radio

Sky Radio heeft 2019 afgesloten met naar eigen zeggen de beste kerstperiode in 16 jaar tijd. Het non-stop muziekstation heeft een marktaandeel van 13,1 % behaald in de doelgroep 20-49 jaar in de meetperiode nov-dec ‘19 en is marktleider in de doelgroep Vrouw 20 - 49 jaar.

3,5 miljoen luisteraars stemden in deze periode af op Sky Radio, dat ieder jaar wordt omgedoopt tot 'The Christmas Station'. Hiermee is Sky Radio de meest beluisterde radiozender in nov-dec ’19 in de doelgroep 10+. Dit blijkt uit de meest recente luistercijfers van NLO/GfK. De speciale kerstprogrammering van Sky Radio met onder andere de Christmas Top 50 wordt door de kerndoelgroep (vrouwelijke luisteraars in de doelgroep 20-49 jaar) gewaardeerd met het rapportcijfer 8,0 (bron: RadioCall, Sky Radio december 2019).

Sky Radio is de meest beluisterde radiozender in nov-dec ’19 in de doelgroep 10+

Ook Radio 10 deed goede zaken in nov-dec 2019. De zender sloot 2019 af als tweede populairste radiozender van Nederland met een marktaandeel van 11,1% in categorie 10+. Dankzij de Top 4000 scoort het radiostation met de grootste hits aller tijden een record marktaandeel in de doelgroep 10+ (nov-dec'19). In de kerndoelgroep 30-59 jaar weet de zender 13,9% marktaandeel te realiseren en dat is een stijging van 11% ten opzichte van dezelfde meetperiode vorig jaar. In 10+, 20-49 jaar én 30-59 jaar is Radio 10 voor het tweede jaar op rij de grootste groeier in de radiomarkt. Radio 10 bereikte deze meetperiode ruim 2,3 miljoen luisteraars en dat is het hoogste bereik in 20 jaar tijd. Dit blijkt uit de meest recente luistercijfers van NLO/GfK.

Radio10 scoort ook met top4000

Roland Snoeijer, Radio Director Radio 10: ‘Onze missie is zoveel mogelijk luisteraars blij maken met onze programma’s. Dat is in heel 2019 goed gelukt en zeker in december met de Top 4000. We zijn ongelooflijk trots dat nog nooit zoveel mensen hebben geluisterd naar de Top 4000. Het unieke van de lijst is dat je niet alleen alle grote popklassiekers hoort, maar ook alle andere liedjes die in de afgelopen zes decennia in de hitlijsten hebben gestaan. Uit een onderzoek, uitgevoerd door RadioCall, blijkt ook dat Nederlanders vinden dat de Top 4000 de hitlijst is die het meest verrassend is. (bron: RadioCall, Radio 10, december 2019).’

NPO Radio 2 blijft overigens de absolute winnaar in doelgroep 10+ met een marktaandeel van 17,7%, mede dankzij de Top2000.

Radio538 eindigde in genoemde periode op de 4e plek met 9,5% en Qmusic op de 5e plaats met 8,3%.

GfK doet het onderzoek en de rapportage is gebaseerd op een landelijk representatieve steekproef van 7.765 respondenten van 10 jaar en ouder. De gemiddelde luistertijd is in deze periode 2 uur en 44 minuten per dag. Het Nationaal Luister Onderzoek wordt uitgevoerd in opdracht van Stichting Nationaal Luister Onderzoek.

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken