TV-content zet vaker aan tot online surfgedrag

TV-content zet vaker aan tot online surfgedrag
  • Media
  • 28 jan 2020 @ 11:04
  • 13341 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • OnderzoekTelevisieSmartphone

Televisie brengt de consument in beweging: steeds meer Nederlanders zitten tijdens het tv-kijken op hun smartphone. In 2019 geldt dit voor 61% van de Nederlanders, waar dit in 2018 nog 54% was. Dit en meer blijkt uit het Trends in Digitale Media-onderzoek van GfK.

Ook bij het doen van online aankopen tijdens het televisie kijken is TV-content vaak de reden: 1 op de 5 consumenten doet dit. Niet de scherpte van de aanbieding maar de mogelijkheid om te kijken waar en wanneer je wilt blijken de belangrijkste redenen voor het gebruik van video on demand-platforms. 

Smart TV

Van alle Nederlanders bezit 52% een Smart TV. Het grootste merk in dit segment is Samsung, dat goed is voor 54% van het Smart TV bezit. Philips en LG volgen op grote afstand met respectievelijk 17% en 16% aandeel. Van de ondervraagden heeft 21% een mediacenter op zijn televisie aangesloten. De grootste merken hierin zijn Google Chromecast (73%) en Apple TV (23%).

Meer onderzoeksresultaten hier.

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken