TV-content zet vaker aan tot online surfgedrag
- Media
- 28 jan 2020 @ 11:04
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - OnderzoekTelevisieSmartphone
- 28 jan 2020 @ 11:04
- Lucas Boon
Televisie brengt de consument in beweging: steeds meer Nederlanders zitten tijdens het tv-kijken op hun smartphone. In 2019 geldt dit voor 61% van de Nederlanders, waar dit in 2018 nog 54% was. Dit en meer blijkt uit het Trends in Digitale Media-onderzoek van GfK.
Ook bij het doen van online aankopen tijdens het televisie kijken is TV-content vaak de reden: 1 op de 5 consumenten doet dit. Niet de scherpte van de aanbieding maar de mogelijkheid om te kijken waar en wanneer je wilt blijken de belangrijkste redenen voor het gebruik van video on demand-platforms.
Smart TV
Van alle Nederlanders bezit 52% een Smart TV. Het grootste merk in dit segment is Samsung, dat goed is voor 54% van het Smart TV bezit. Philips en LG volgen op grote afstand met respectievelijk 17% en 16% aandeel. Van de ondervraagden heeft 21% een mediacenter op zijn televisie aangesloten. De grootste merken hierin zijn Google Chromecast (73%) en Apple TV (23%).
Meer onderzoeksresultaten hier.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- MamaMagazine.nl nieuwe aanwinst... 29-03-2024
- Kabinet wil concessie NPO met twee... 29-03-2024
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing