Papieren folder onverminderd populair

- Media
- 11 feb 2020 @ 10:59
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Middelen
- 11 feb 2020 @ 10:59
- Sjaak Hoogkamer
Nederlanders zijn volgens Q&A Insights & Consultancy gek op folders. 85% van de 858 ondervraagden vindt wel eens een folderpakket op de deurmat. 80% van alle ondervraagden leest deze folders ook.
Volgens het onderzoeksbureau zegt 60% een (Ja-Ja) sticker op zijn brievenbus te willen plakken om folders te blijven ontvangen.
De papieren reclamefolder blijkt de afgelopen jaren te zorgen voor de meeste aanloop naar fysieke winkels.
Q&A doet al vier jaar onderzoek naar het foldergebruik. De papieren reclamefolder blijkt de afgelopen jaren te zorgen voor de meeste aanloop naar fysieke winkels. 63% geeft aan dat de papieren folder een aankoop in een fysieke winkel stimuleert. Voor online folders is de stimulans om online of fysiek te kopen kleiner, maar dit percentage neemt de afgelopen vier jaar wel toe.
Online
Het feit dat digitale folders altijd én eerder beschikbaar zijn, zorgt ervoor dat de online reclamefolder de laatste jaren aan populariteit wint. 60% van de ondervraagden geeft aan de folder te lezen via de eigen website van de winkel en dit is daarmee het populairste kanaal voor de online folder. Ook websites en apps als spotta.nl en reclamefolder.nl worden online veel gebruikt.
Over het onderzoek
Q&A voerde een vooronderzoek uit onder 858 consumenten in voorbereiding op de Beste Folder Awards 2020. Dit jaar wordt deze verkiezing voor de achtste keer georganiseerd in opdracht van brancheorganisatie DDMA. Vanaf 13 februari 2020 kan de consument weer stemmen op zijn of haar favoriete folder: folder.debestefolder.nl.
Foto: reclamefolder.nl
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Platform Baby op Komst overgenomen door Familyblend
- Mijn Marketing: Elzemieke Olsthoorn van Abovo Maxlead
- Column Nieuw Luisteronderzoek: knollen voor citroenen?
- Vernieuwd Mediamuseum Beeld & Geluid opent deuren
- 'Omzet (D)OOH hoger dan radio in 2022'
- GfK: Behoefte instant gratification neemt verder toe
Laatste Nieuws
- Mijn Marketing: Elzemieke Olsthoorn... 03-02-2023
- 90% Nederlanders kijkt live TV... 01-02-2023
- Eerste luistercijfers NMO... 01-02-2023
- Daniel Kok als top creatief terug... 01-02-2023
- Onderzoek: Europese retailers lopen... 01-02-2023
- Meer consumenten betalen voor... 31-01-2023
MarketingTribune Events
- 23mrt 2023
Shopping Awards
- 16mei 2023
Branded Content Event
- 15jun 2023
NIMA Marketing Day