Papieren folder onverminderd populair

  • Media
  • 11 feb 2020 @ 10:59
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Middelen

Nederlanders zijn volgens Q&A Insights & Consultancy gek op folders. 85% van de 858 ondervraagden vindt wel eens een folderpakket op de deurmat. 80% van alle ondervraagden leest deze folders ook.

Volgens het onderzoeksbureau zegt 60% een (Ja-Ja) sticker op zijn brievenbus te willen plakken om folders te blijven ontvangen.

De papieren reclamefolder blijkt de afgelopen jaren te zorgen voor de meeste aanloop naar fysieke winkels.

Q&A doet al vier jaar onderzoek naar het foldergebruik. De papieren reclamefolder blijkt de afgelopen jaren te zorgen voor de meeste aanloop naar fysieke winkels. 63% geeft aan dat de papieren folder een aankoop in een fysieke winkel stimuleert. Voor online folders is de stimulans om online of fysiek te kopen kleiner, maar dit percentage neemt de afgelopen vier jaar wel toe.

Online

Het feit dat digitale folders altijd én eerder beschikbaar zijn, zorgt ervoor dat de online reclamefolder de laatste jaren aan populariteit wint. 60% van de ondervraagden geeft aan de folder te lezen via de eigen website van de winkel en dit is daarmee het populairste kanaal voor de online folder. Ook websites en apps als spotta.nl en reclamefolder.nl worden online veel gebruikt.

Over het onderzoek

Q&A voerde een vooronderzoek uit onder 858 consumenten in voorbereiding op de Beste Folder Awards 2020. Dit jaar wordt deze verkiezing voor de achtste keer georganiseerd in opdracht van brancheorganisatie DDMA. Vanaf 13 februari 2020 kan de consument weer stemmen op zijn of haar favoriete folder: folder.debestefolder.nl.

Foto: reclamefolder.nl

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken