Radio 10 zet opmars voort
- Media
- 18 feb 2020 @ 10:50
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Radio
- 18 feb 2020 @ 10:50
- Sjaak Hoogkamer
NPO Radio 2 blijft de absolute koploper in de ranking van radiostations, maar Radio 10 zet de opmars gestaag voort. De zender heeft inmiddels een marktaandeel van 11,3% in de doelgroep 10+.
Dit is een stijging van 13% ten opzichte van vorig jaar in dezelfde meetperiode. Hiermee verstevigt Radio 10 haar nummer twee positie en is zij het grootste commerciële radiostation van Nederland. Ook in de kerndoelgroep 30-59 jaar maakt de zender een goede start met een marktaandeel van 13,8%. Dit blijkt uit de meest recente luistercijfers over de meetperiode december 2019-januari 2020 van NLO/GfK.
Op enige afstand van Radio 10 volgen Sky Radio (9,7%), Radio538 (9,6%) en Q Music (8,5%).
De luistercijfers van het Nationaal Luister Onderzoek over de periode december 2019-januari 2020 zijn gebaseerd op een landelijk representatieve steekproef van 7.912 respondenten van 10 jaar en ouder. De gemiddelde luistertijd is in deze periode 2 uur en 43 minuten per dag. De gemiddelde luistertijd van de luisteraars is 4 uur en 10 minuten. Het Nationaal Luister Onderzoek wordt uitgevoerd in opdracht van Stichting Nationaal Luister Onderzoek (NLO)
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- MamaMagazine.nl nieuwe aanwinst... 29-03-2024
- Kabinet wil concessie NPO met twee... 29-03-2024
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing