NTFU en Bicycling bundelen krachten

NTFU en Bicycling bundelen krachten
  • Media
  • 16 mrt 2020 @ 10:17
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Tijdschriften

Fietsplatform Bicycling is de nieuwe mediapartner van wielersportbond NTFU. Beide partijen gaan samen content maken en verspreiden rondom evenementen, clubs en veiligheid.

Sinds dit jaar is de toertochtkalender van de wielersportbond zowel via het on- als offline kanaal van Bicycling te raadplegen

‘Op deze manier komen onze 2.500 fietsevenementen bij een breder publiek onder de aandacht. Daar profiteren aangesloten organisatoren van,’zegt manager partnerships Erik Tolboom.

Veilig fietsen

De NTFU en Bicycling breiden de samenwerking verder uit. ‘De NTFU zet zich al jaren in voor kwaliteit en veiligheid binnen de fietssport,’zegt Imo Muller, marketing director van Bicycling. ‘Wij willen ons steentje bijdragen aan een veiligere sport door te helpen met campagnes en content.’

Voor de NTFU is veiligheid een belangrijk speerpunt. De wielerbond stelde eerder al een gedragscode voor wielrenners en mountainbikers op, lanceerde de campagne ‘de echte wielrenner’ én leidt wegkapiteins op die groepen wielrenners veilig over de openbare weg begeleiden.

Wielerclubs in de spotlights

Naast de promotie van evenementen en aandacht voor veiligheid is aandacht voor wielerclubs een belangrijke pijler in de samenwerking. ‘We hebben mooie clubs die tal van activiteiten organiseren. De kunst is om deze activiteiten op een leuke manier bij fietsers onder de aandacht te brengen. Samen met Bicycling doen we ons best om nog meer mensen in georganiseerd verband op de fiets te krijgen,’ besluit Erik Tolboom.

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken