François Kroes nieuwe hoofdredacteur Twinkle

François Kroes nieuwe hoofdredacteur Twinkle
  • Media
  • 6 apr 2020 @ 10:40
  • 13390 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Personalia

Arjan van Oosterhout vertrekt eind deze maand als hoofdredacteur van Twinkle. Hij zet zijn loopbaan voort als zelfstandige en zal als zodanig verbonden blijven aan de Twinkle100.

François Kroes (r. op foto), nu nog hoofdredacteur van CustomerFirst, is per 1 mei de nieuwe hoofdredacteur van Twinkle.

Beide vaktitels behoren tot het portfolio van BBP Media.

Van Oosterhout (foto links) begon in de zomer van 2008 op de redactie van Twinkle, waar hij de eerste jaren vooral veel online artikelen schreef. Sinds 2016 is hij projectleider van de Twinkle100. In de zomer van dat jaar werd hij hoofdredacteur, als opvolger van Marieke Verdonk.

Arjan van Oosterhout: ‘Ik kijk terug op een enerverende periode bij Twinkle. Net als de mediawereld is ook het retaillandschap door de digitalisering enorm veranderd. Het was geweldig om daar bovenop te kunnen zitten en de groeiende doelgroep te dienen, online, in print en op onze events. Ik dank BBP Media voor het vertrouwen en de vrijheid. Ik ben specifiek trots op de winst van de LOF Prijs voor Vakinformatie in 2013, de lancering van de huidige website en de status van de Twinkle100. De tijd is nu rijp om mezelf uit te dagen als zelfstandig ondernemer. Ik ben blij dat de titel bij François in goede handen overgaat.’

Kroes werkt inmiddels ruim een decennium bij BBP Media. Gestart als webredacteur, om vanaf februari 2017 hoofdredacteur te worden van CustomerFirst.

François Kroes: ‘Ik heb een mooie tijd gekend in de klantcontactsector. Er is een hoop gebeurd, met in het bijzonder een toegenomen focus op de klant(ervaring). Een positieve ontwikkeling in mijn ogen, en ik hoop dan ook van harte dat de sector deze opwaartse lijn voortzet. Voor mij is echter het moment aangebroken om een ander vakgebied te gaan verkennen, bij een andere gave vaktitel. Ik ben vereerd dat ik gevraagd ben om bij Twinkle in de voetsporen te treden van mijn gewaardeerde collega Arjan. Ik kijk er naar uit om deze uitdaging – samen met mijn nieuwe team – te gaan vormgeven!’

Peter van Balsfoort, algemeen directeur BBP Media: ‘Het is altijd jammer om afscheid te moeten nemen van een gewaardeerde collega. Niet alleen vanwege de ongeremde motivatie en inzet van Arjan om uit alles wat hij deed voor Twinkle het maximale rendement te halen. Maar ook omdat het een ontzettend fijne collega is waar ik de afgelopen jaren mee heb samengewerkt. Ik ben zeer verheugd dat we een interne oplossing hebben gevonden. Met François hebben we bewezen kwaliteit in huis. Ik heb er dan ook het volste vertrouwen in dat François het succes van Twinkle op de juiste manier zal continueren. Ik wens beide heren veel succes met deze volgende stap!’

Het redactieteam van Twinkle bestaat per mei aanstaande uit François Kroes (hoofdredacteur), Danielle Scheffer (eindredacteur), Jelle Kempe (redacteur) en Tessa van Glabbeek (redacteur). Laatstgenoemde is op 1 april jongstleden van start gegaan. Aan de nieuwe bezetting van CustomerFirst wordt nog gewerkt.

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken