DPG Media steunt De Alternatieve Vierdaagse
- Media
- 11 jun 2020 @ 09:33
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Radio
- 11 jun 2020 @ 09:33
- Sjaak Hoogkamer
Koninklijke Wandel Bond Nederland en DPG Media gaan een partnership aan om in tijden van corona een passend alternatief te bieden voor dé Vierdaagse 2020.
Van DPG Media gaan het AD, de regionale titels en Qmusic helpen om heel Nederland te enthousiasmeren voor ‘De Alternatieve Vierdaagse’ en de bijbehorende wandelapp.
Daarnaast doen zij verslag van het event.
In Nederland verschijnen jaarlijks 45.000 Vierdaagse-deelnemers aan de start van het grootste wandelevenement van de wereld. Dit jaar kan vanwege de drukte de Vierdaagse niet in Nijmegen plaatsvinden. De Koninklijke Wandel Bond Nederland en DPG Media met haar platformen ADR Nieuwsmedia en Qmusic zijn een mediapartnership aangegaan om met De Alternatieve Vierdaagse toch heel Nederland aan het wandelen te krijgen. Na inschrijving via het AD.nl/vierdaagse krijgen deelnemers daags voor het event een link naar de nieuw te lanceren wandelapp en kunnen deelnemers 10, 20, 30, 40 of 50km per dag wandelen. Wandelaars kunnen zelf hun route bepalen om aan de benodigde kilometers te komen. Op 21 t/m 24 juli 2020 moeten de kilometers worden geregistreerd om een aandenken te verdienen.
ADR Nieuwsmedia en Qmusic zullen als mediapartners dagelijks berichten over de vorderingen van de lopers. Via persoonlijke verhalen van de deelnemers betrekken zij supporters op afstand en houden zij hen betrokken bij de lopers. Vanuit Qmusic loopt dj Jordi Warners mee en doet op verschillende momenten live verslag op de radiozender.
Tijdens De Alternatieve Vierdaagse creëert iedereen zijn of haar eigen looproute en kan men niet alleen in Nijmegen, maar in heel Nederland meedoen met het grootste wandel-event van het land.
Robert Bernink, directeur Entertainment ADR en Q: ‘Tijdens De Alternatieve Vierdaagse creëert iedereen zijn of haar eigen looproute en kan men niet alleen in Nijmegen, maar in heel Nederland meedoen met het grootste wandel-event van het land. Wij zetten ons grote landelijke bereik in om naast de 45.000 wandelaars die normaal gesproken al meedoen, nog meer mensen ertoe te bewegen mee te wandelen. Zo maken we er toch iets fantastisch van en wordt óók de editie van 2020 er hopelijk eentje voor in de boeken.’
Heel Nederland
Peter Jansen, hoofdredacteur De Gelderlander vult aan: ‘Een week per jaar kijkt heel Nederland naar Nijmegen. Tijdens de Vierdaagse en de Vierdaagsefeesten. Wij doen daarvan verslag en voorzien onze eigen lezers en bezoekers plus andere regionale en landelijke media van het laatste nieuws. Het was een domper dat er een streep door de Vierdaagse ging, daarom vind ik het prachtig dat er een alternatief is. Normaal kijkt Nederland naar ons, bij deze speciale, uitdagende editie kijken wij naar heel Nederland.’
Paul Sanders, directeur-bestuurder KWBN: 'Juist nu veel dingen niet door kunnen gaan, komen wij met de Alternatieve Vierdaagse, om een positieve impuls te geven. Met het grote landelijke bereik van DPG Media en onze samenwerkingspartner House of Sports willen we heel Nederland in beweging brengen. Want bewegen is gezond en gezondheid is nu belangrijker dan ooit. En we hopen dat alle deelnemers er in hun woonplaats, binnen de mogelijkheden, een klein feestje van maken!'
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
- Procter leidt nieuwe Top-100... 20-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing