Cafeyn lijft Blendle in
- Media
- 30 jul 2020 @ 07:54
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Nieuwsmedia
- 30 jul 2020 @ 07:54
- Sjaak Hoogkamer
Blendle heeft een geestverwant gevonden in Cafeyn. Cafeyn is sinds 2006 op dezelfde missie, waardoor gebruikers in Frankrijk, Italië en het Verenigd Koninkrijk lezen uit hun favoriete kranten en tijdschriften
In één klap is het nieuwe bedrijf actief in Frankrijk, Duitsland, Nederland, België, Italië, het Verenigd Koninkrijk, Ierland, Oostenrijk, Zwitserland en Spanje met meer dan 2500 titels voor ruim 1,5 miljoen actieve gebruikers
Cafeyn en Blendle bundelen de krachten om Europa te veroveren
‘Vandaag is een grote stap gezet in het toegankelijk maken van kwaliteitsjournalistiek in heel Europa nu Blendle en information streaming-koploper Cafeyn samengaan. Het was altijd al mijn droom om internationaal te gaan met Blendle. Kwaliteitsjournalistiek beschikbaar maken voor iedereen is immers niet alleen relevant in Nederland,’ zegt Blendle-oprichter Alexander Klöpping.
Kwaliteitsjournalistiek is geld waard. We zitten middenin een belangrijke transitie van advertentie-inkomsten naar leesinkomsten
Journalistiek zit in het DNA van beide bedrijven. Klöpping: ‘Kwaliteitsjournalistiek is geld waard. We zitten middenin een belangrijke transitie van advertentie-inkomsten naar leesinkomsten. Ik ga mij richten op die journalistieke visie vanuit het bestuur van Cafeyn en maak plaats voor Ari Assuied om de Cafeyn Group, inclusief Blendle, te leiden als CEO. De dagelijkse leiding voor Nederland komt te liggen bij huidig Blendle CCO Willem-Jan Lems.’
De ambitie is om verder uit te breiden door heel Europa door het beste van beide bedrijven en apps samen te brengen. Klöpping: ‘Gebruikers kunnen binnenkort genieten van nieuwe functionaliteiten en we gaan de catalogus van meer dan 2500 kranten en tijdschriften, met daarin toptitels als The Guardian en L'Équipe zo snel mogelijk voor iedereen beschikbaar maken. Het stelt ons in staat om de verzamelplaats te worden van de beste Europese journalistiek.’
Ari Assuied, president van de Cafeyn Group is enthousiast over deze overname: ‘Onze ambitie bij Cafeyn is om iedereen ongekende toegang tot kwaliteitscontent te geven. We zijn enorm blij om het getalenteerde en gepassioneerde team van Blendle te verwelkomen, waardoor we nu als groep met 150 mensen sterk staan.’
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Tv-reclames 2023: bestedingen lineaire tv dalen, bestedingen...
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- Schermtijd februari vrijwel gelijk gebleven
- Marketeer, omarm de feministische agenda in reclame!
- Brandreview non-alcoholische drankjes: kenniswebinar op 19...
- NMO publiceert Mediatrends 2023
Laatste Nieuws
- NMO publiceert Mediatrends 202319-03-2024
- Tv-reclames 2023: bestedingen... 12-03-2024
- Brandreview non-alcoholische... 12-03-2024
- Schermtijd februari vrijwel gelijk... 08-03-2024
- Quest viert 20-jarig bestaan met... 01-03-2024
- Week Zonder Vlees & Zuivel lanceert... 29-02-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing