Campagne: Laurens ten Dam is een Heer in het verkeer

Campagne: Laurens ten Dam is een Heer in het verkeer
  • Media
  • 1 jul 2020 @ 10:20
  • 17443 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Tijdschriften

Ex-profwielrenner Laurens ten Dam speelt de hoofdrol in de campagne ‘Wees een heer, ook in het verkeer’ van wielersportbond NTFU en fietsplatform Bicycling. Met de online campagne spreken NTFU en Bicycling wielrenners aan op hun gedrag.

Onder de noemer ‘de echte wielrenner is een heer, ook in het verkeer’ laat Laurens ten Dam, hoofdredacteur van Bicycling, in een video zien hoe het wel moet.

Na de coronabeperkingen mogen wielrenners per 1 juli weer in groepen de weg op. Met hun gezamenlijke campagne breken NTFU en Bicycling een lans voor de wielrenners die zich wel aan de gedragsregels op de weg houden. Een klein deel van de wielrenners gedraagt zich niet zoals het hoort. Zij verpesten het imago van de wielrenner en daar hebben alle wielrenners onterecht last van. 'Op sommige plekken is het erg druk met wielrenners en andere weggebruikers. Het belangrijkste is dat we rekening houden met elkaar. Op een vriendelijke manier’, zegt Laurens ten Dam.

Begin bij jezelf: goed voorbeeld doet volgen. En spreek anderen aan op gedrag. Op die manier maakt iedereen het verschil

NTFU en Bicycling realiseren zich dat het gedrag van wielrenners op afstand bijsturen lastig is. ’We merken dat het onderwerp erg leeft onder wielrenners en doen bij deze dan ook een oproep aan alle wielrenners. Alleen samen leveren we een positieve bijdrage aan het imago van wielrenners. Begin bij jezelf: goed voorbeeld doet volgen. En spreek anderen aan op gedrag. Op die manier maakt iedereen het verschil’, aldus manager partnerships Erik Tolboom van wielersportbond NTFU. ‘In deze coronatijd is de wielersport nog populairder geworden. Hierdoor wordt het drukker op de weg. Wij en de NTFU vinden het belangrijk dat wielrenners maar ook andere weggebruikers rekening houden met elkaar. Een imagocampagne kan daar zeker bij helpen’, zegt marketing director Imo Muller van Bicycling.

NTFU en Bicycling roepen alle wielrenners op om op zondag 5 juli op social media een foto te posten met de hashtag #heerinhetverkeer. De ludiekste foto’s komen in Bicycling Magazine. 



Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken