Luistercijfers: Qmusic populair
- Media
- 28 jul 2020 @ 11:37
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Radio
- 28 jul 2020 @ 11:37
- Sjaak Hoogkamer
Qmusic is voor de derde maand op rij marktleider in de doelgroep 20-49 jaar. Dat blijkt uit de nieuwste luistercijfers die vanochtend zijn gepubliceerd door NLO/GfK.
In de periode mei-juni scoort Qmusic een marktaandeel van 18,0%. Dat is een stijging van 18 procent ten opzichte van vorig jaar toen het marktaandeel nog 15,3% bedroeg. In de luistercijfers zit ook de junimaand die bij Qmusic traditioneel omgedoopt wordt tot de Foute Maand. De climax was de Foute 1500 met daarin de beste nummers uit 15 jaar het Foute Uur.
Radio 538 is tweede met 16,0%, gevolgd door NPO Radio 2 (12,7%) en Radio 10 (10,4%). Beide zenders dalen eveneens in marktaandeel. Talpa-zenders Sky Radio en Radio Veronica laten ook groei zien.
Ook ten opzichte van vorige maand weet Qmusic flink te groeien: +10%. Daarmee vergroot Q de afstand naar de nummer twee met twee procentpunt.
Met de luistercijfers over de maand juni kan ook de tussenstand opgemaakt worden over de eerste helft van het jaar. Die cijfers laten zien dat Qmusic ook marktleider genoemd mag worden over de eerste zes maanden van 2020.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Tv-reclames 2023: bestedingen lineaire tv dalen, bestedingen...
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- Schermtijd februari vrijwel gelijk gebleven
- Marketeer, omarm de feministische agenda in reclame!
- Brandreview non-alcoholische drankjes: kenniswebinar op 19...
- NMO publiceert Mediatrends 2023
Laatste Nieuws
- NMO publiceert Mediatrends 202319-03-2024
- Tv-reclames 2023: bestedingen... 12-03-2024
- Brandreview non-alcoholische... 12-03-2024
- Schermtijd februari vrijwel gelijk... 08-03-2024
- Quest viert 20-jarig bestaan met... 01-03-2024
- Week Zonder Vlees & Zuivel lanceert... 29-02-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing