Luistercijfers: Qmusic populair

Luistercijfers: Qmusic populair
  • Media
  • 28 jul 2020 @ 11:37
  • 18665 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Radio

Qmusic is voor de derde maand op rij marktleider in de doelgroep 20-49 jaar. Dat blijkt uit de nieuwste luistercijfers die vanochtend zijn gepubliceerd door NLO/GfK.

In de periode mei-juni scoort Qmusic een marktaandeel van 18,0%. Dat is een stijging van 18 procent ten opzichte van vorig jaar toen het marktaandeel nog 15,3% bedroeg. In de luistercijfers zit ook de junimaand die bij Qmusic traditioneel omgedoopt wordt tot de Foute Maand. De climax was de Foute 1500 met daarin de beste nummers uit 15 jaar het Foute Uur.

Radio 538 is tweede met 16,0%, gevolgd door NPO Radio 2 (12,7%) en Radio 10 (10,4%). Beide zenders dalen eveneens in marktaandeel. Talpa-zenders Sky Radio en Radio Veronica laten ook groei zien.

Ook ten opzichte van vorige maand weet Qmusic flink te groeien: +10%. Daarmee vergroot Q de afstand naar de nummer twee met twee procentpunt.

Met de luistercijfers over de maand juni kan ook de tussenstand opgemaakt worden over de eerste helft van het jaar. Die cijfers laten zien dat Qmusic ook marktleider genoemd mag worden over de eerste zes maanden van 2020.

 

 

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken