Sander Schimmelpenninck weg bij Quote

Sander Schimmelpenninck weg bij Quote
  • Media
  • 14 sep 2020 @ 13:24
  • 12965 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Personalia

Hoofdredacteur Sander Schimmelpenninck (36) verlaat zakenblad Quote. Hij vertrekt (deels) naar Zweden en gaat zich focussen op schrijven en ondernemen.

Dit heeft Schimmelpenninck zojuist bekend gemaakt op de website van Quote. Afgelopen zomer maakte Schimmelpenninck ook bekend te stoppen als presentator van talkshow Op1. Hij blijft wel aan als columnist van de Volkskrant. Schimmelpenninck werkte van 2013 tot 2020 voor Quote (onderdeel van Hearst), waarvan de laatste vier jaar als hoofdredacteur. Over zijn opvolger is nog niets bekend, 'maar ik maak me geen illusies over mijn vervangbaarheid', aldus Schimmelpenninck.

'Vorige week kreeg ik van allerlei mensen op LinkedIn felicitaties voor mijn work anniversary – alweer 7 jaar bij Quote. Zeven jaar is lang, en al helemaal voor een millennial zonder zitvlees. Het jaar 2020 is een snelkookpan geworden, waarin ik lange tijd zo’n beetje alles heb gedaan, maar nu is het moment gekomen om harde keuzes te maken. Die keuzes hangen ook samen met mijn persoonlijke leven; het vergrootglas waaronder ik het afgelopen jaar heb gelegen, vooral door mijn Op1-presentatie, beviel me buitengewoon slecht. Daarnaast wil ik mijn vriendin, die haar bedrijf in Zweden heeft, méér kunnen zien', zo laat hij weten.

In de zomer van 2017 spraken wij Schimmelpenninck uitgebreid, die toen net een half jaar als hoofdredacteur van Quote aan de slag was.

Foto door Mark Horn.

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken