Dutch Media Week 2020 geeft media-industrie virtuele boost

Dutch Media Week 2020 geeft media-industrie virtuele boost
  • Media
  • 14 okt 2020 @ 16:01
  • 15950 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Nieuwsmedia

De vijfde editie van het mediafestival werd dit jaar voor het eerst volledig online georganiseerd. De programma’s die op het platform van Dutch Media Week werden uitgezonden, trokken tezamen ruim 20.000 unieke bezoekers.

Daarnaast werd de drive-in bioscoop op het Media Park bezocht door ruim 2.500 bezoekers, verdeeld over ongeveer 1.000 auto’s. De drive-in bioscoop was hiermee nagenoeg uitverkocht.

Van 3 tot en met 11 oktober keken geïnteresseerden naar meer dan 60 uur aan talkshows, 50 uur radio en meer dan 10 hybride evenementen.

Het gevarieerde programma, dat in samenwerking met 60 partners uit de media-industrie tot stand kwam, is terug te zien via www.dutchmediaweek.nl.

‘Wij hebben met veel plezier onze kennis en ervaring ingezet om de 45 talkshows en de meer dan 10 events vanuit Hilversum en Den Haag goed in beeld te brengen en kijken terug op een enerverende week waarin de ontwikkelingen en initiatieven in de media-industrie zo mooi samenkwamen,’ zegt René Delwel, managing director United.

‘Dutch Media Week in deze online vorm heeft alle verwachtingen overtroffen en is met recht een mediabedrijf te noemen. We zijn ontzettend trots om in samenwerking met vele inspirerende partners dit sterke, inhoudelijke programma neer te hebben gezet,’ zegt Eppo van Nispen tot Sevenaer, directeur Beeld en Geluid en organisator Dutch Media Week

Media: anytime, anyplace

Geheel passend binnen het jaarthema Anytime, Anyplace was Dutch Media Week een week lang op ieder moment te bekijken of te beluisteren. Zo werd de Online Radio Award voor het beste radiostation live uitgereikt aan Efteling Kids Radio, sprak Andrew Makkinga met gasten over het gebrek aan diversiteit in de Nederlandse media tijdens de dagelijkse talkshow ‘Weer een talkshow over diversiteit’ en streden young professionals tegen elkaar tijdens de 24uurs Hackathon in opdracht van VPRO, NPO en Beeld en Geluid.

Feestweek

Ook netwerkten studenten met gerenommeerde mediabedrijven tijdens de digitale stagemarkt van Mediastages en Broadcast Magazine, trapte het project Hilversum Mediawijs tijdens Dutch Media Week af met een feestweek vol workshops rond het thema Media in Vrijheid en hield socialmedia-trendwatcher Dennis de Winter van RauwCC ons dagelijks op de hoogte van nieuwtjes en trends op het gebied van social media, powered by #SMWNL.

De best bekeken online events waren het seminar ‘Van een leeg podium naar een uitverkocht multimedia-optreden’ van poppodium De Vorstin, de talkshow ‘Nieuwe omroepen: Groen en Zwart aan tafel’ en de radio-uitzending van Radio 192 met Jeroen van Inkel op dinsdag 6 oktober.

Fotografie: Studio Gemini, Paul Ridderhof.       



Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken