YouTube lijkt steeds belangrijker voor fietsverkoop
- Media
- 4 nov 2020 @ 08:50
- 17493 x gelezen
- Link
-
Nanny Kuilboer
redactie MarketingTribune
BBP Media - MarketingTribune - YouTubeOnderzoek
- 4 nov 2020 @ 08:50
- 17493 x gelezen
- Nanny Kuilboer
YouTube Marketing Agency 5PM heeft onderzoek gedaan naar videomarketing in de fietsenbranche. Enkele resultaten uit het rapport.
Op basis van het stijgende aantal views en het aantal zoekopdrachten op YouTube rondom fietsen is de conclusie van 5PM dat het kanaal een steeds belangrijkere rol speelt in het aankoopproces van een fiets, maar, aldus 5PM, 'fietsmerken en -verkopers benutten de kansen die dit biedt (nog) niet volledig'.
Videostrategie
Peter Minkjan, social video strategist en cofounder van 5PM: 'In de afgelopen periode is video als mediaconsumptie enorm gegroeid. Consumenten zoeken tegenwoordig eerst op YouTube naar informatie van een product. Steeds meer merken zijn zich hiervan bewust en hebben hun marketingstrategie hierop toegepast; door ‘video’ als een van de belangrijkste mediamiddelen in te zetten. In dit rapport delen wij inzichten in de fietsenbranche op YouTube. Ze laten zien welke content en creators rondom fietsen populair zijn, hoe Nederlandse fietsmerken YouTube nu inzetten en ten opzichte van elkaar presteren, en delen enkele inspirerende nationale en internationale voorbeelden.'
De totale omzet uit de verkoop van nieuwe fietsen is in 2019 voor het zevende jaar op rij naar een nieuw record van 1,2 miljard euro uitgegroeid. Gemiddeld wordt er nu meer dan € 1.500 gespendeerd aan een nieuwe fiets, meer dan ooit tevoren. Dat record is vooral te danken aan de verkoop van elektrische fietsen. Voor een e-bike wordt gemiddeld meer dan € 2.000 betaald.
Online
Minkjan: 'Met een dergelijk hoog aankoopbedrag is het heel logisch dat consumenten zich massaal online oriënteren, inspiratie opdoen en informatie over waarop te letten bij het kopen van een fiets opzoeken. Later in het aankoopproces verdiept men zich in welke fiets men precies wil. Daarnaast gebruiken klanten massaal YouTube na de aanschaf van een fiets voor hulp, service en onderhoudsvragen. De vakhandel is bij consumenten nog altijd verreweg het populairst. Driekwart van de fietsen wordt daar aangeschaft. De scheidslijn tussen online en offline verkoop wordt daarbij steeds dunner.'
Het rapport is hier te downloaden.
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redactie MarketingTribune
- Website:http://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Abovo wint account hogeschool Van... 25-02-2021
- Onderzoekslab voor artificial... 24-02-2021
- Willem-Albert Bol nieuwe CEO Abovo... 23-02-2021
- Ad Alliance en smartclip:... 17-02-2021
- Onderzoek: ouders en kinderen praten... 17-02-2021
- Remy Gieling verlaat MT/Sprout16-02-2021
MarketingTribune Events
- 25mrt 2021
Uitreiking Shopping Awards