JCDecaux lanceert Bon Apetit Netwerk

JCDecaux lanceert Bon Apetit Netwerk
  • Media
  • 9 dec 2020 @ 11:47
  • 15656 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Outdoor

Om de horeca te steunen introduceert JCDecaux een speciaal horecaslot op de Métropole displays in de stadscentra van Amsterdam, Rotterdam en Den Haag.

Dit Bon Apetit Netwerk wordt horecaondernemers aangeboden tegen gunstige tarieven en stelt hen in staat food delivery en take away acties te promoten.

In deze extreem donkere dagen voor de horeca zocht JCDecaux een manier om de horeca te steunen. Het Bon Apetit Netwerk geeft horecaondernemers de kans om tegen een betaalbaar tarief zichtbaar te zijn op de momenten van de dag waarop voorbijgangers bezig zijn met de voorbereiding van de avondmaaltijd. Dit netwerk bestaat uit een speciaal ingericht horecaslot op de Métropole displays op toplocaties in de stadscentra van Amsterdam, Rotterdam en Den Haag. Op deze manier wordt hun food delivery of take away concept gepromoot op het juiste moment van de dag.

Eerste kennismaking OOH

Pizza Beppe is één van de deelnemende horecaondernemingen. Deze pizzeria durfde het aan om in september een nieuwe vestiging te openen in Breukelen. Een flinke tegenslag om vervolgens de deuren te moeten sluiten. Voor Pizza Beppe vormt de inzet van het Bon Apetit netwerk de eerste kennismaking met digitale buitenreclame. ‘Met deze campagne willen wij onze naamsbekendheid groter maken in de steden waarin wij gevestigd zijn. We zijn erg tevreden over deze campagne, mensen om ons heen vinden het cool. Het is top dat we in deze tijd toch nog dit soort dingen kunnen doen. We hopen op een vervolg,’ aldus Patrick Kraaijeveld, Manager Pizza Beppe.

Ook ondernemers Martijn Canters en Max Kranendijk (zie foto) zetten voor het eerst digitale buitenreclame in om hun concept ‘Oma’s soep’ te promoten Oma's Soep maakt normaal gesproken elke dag samen met eenzame ouderen verse soepen van verspilde groenten, hiermee wordt effectief eenzaamheid en voedselverspilling tegengegaan. Helaas is nu tijdelijk het organiseren van kookdagen niet mogelijk door de COVID-19 maatregelen. Als alternatief brengen zij nu wekelijks verrassingspakketjes met daarin verse soep, een kaartje en een verrassing langs bij de eenzame ouderen in 6 verschillende steden. Dit financiert Oma’s Soep uit de omzet van de verkoop bij Albert Heijn en de eigen take away vestiging die zij sinds een paar weken geopend hebben in Amsterdam.

We verwachten met deze actie van JCDecaux een stijging te zien in onze verkoop

‘Wij gaan met deze samenwerking uit van een groot bereik en dat bijna iedereen in Amsterdam, Rotterdam en Den Haag na deze campagne Oma’s Soep zal kennen. Omdat wij sinds september ook in Albert Heijn winkels onze soepen verkopen, maken wij inmiddels al 350 ouderen wekelijks blij. We verwachten met deze actie van JCDecaux een stijging te zien in onze verkoop, waardoor wij nog meer ouderen kunnen helpen in nieuwe steden in Nederland,’ aldus Martijn Canters, Commercial Manager Oma’s Soep.

Zolang de horeca de deuren gesloten moet houden biedt JCDecaux het Bon Apetit Netwerk aan op basis van beschikbaarheid met uitzondering van de kerstweken.

 

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken