Lay's scoort met Twitter in UEFA Champions League

Lay's scoort met Twitter in UEFA Champions League
  • Media
  • 11 dec 2020 @ 07:14
  • 8668 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Dat het inzetten van Twitter een succes kan zijn, blijkt uit de samenwerking met Lay’s en de UEFA Champions League. Als sponsor van de UEFA Champions League heeft Lay’s tijdens het toernooi 80% stijging in merkbekendheid gerealiseerd.

Als sponsor van de UEFA Champions League wilde Lay’s zijn bekendheid onder consumenten vergroten

Pieter Bos, Head of Twitter Client Solutions (Twitter wordt in NL exclusief door Ad Alliance vertegenwoordigd-red.): ‘Culturele relevantie is voor Lay’s als merk belangrijk en Twitter is daarin een goede match. Twitter wordt namelijk gezien als cultureel platform waar gebruikers samenkomen om actief te ontdekken wat er gebeurt in de wereld. Zo ontstond de unieke kans om Lay’s binnen Twitter te verbinden aan de Champions League en in contact te komen met de gebruikers, waar 46% van deze gebruikers op Twitter ook actief de Champions League volgt.’

De belangrijkste doelstellingen van deze campagne waren het verhogen van de sponsorship awareness en de ad recall

Met de inzet van ‘Twitter Amplify’ heeft Lay’s zich volgens Bos exclusief kunnen verbinden aan videobeelden van de UEFA Champions League, die in Nederland door Ziggo Sport werd uitgezonden. ‘Twitter Amplify biedt adverteerders de mogelijkheid om videocontent via partners op Twitter te distribueren. De belangrijkste doelstellingen van deze campagne waren het verhogen van de sponsorship awareness en de ad recall,’ aldus Bos.Lay’s koos voor een zogeheten ‘Connect With Whats Happening’ strategie met Twitter. Op deze manier wilde Lay’s dat gebruikers hun merk zouden herkennen als sponsor van de UEFA Champions League én zouden herinneren. 

Doordat Ziggo Sport relevante content publiceerde op Twitter, zoals semi-live wedstrijdbeelden tijdens de wedstrijden, heeft Lay’s volgens Bos veel engagement binnen de voetballiefhebbers gegenereerd. Tijdens de meest aantrekkelijke voetbalaffiches vanaf de 8ste finales zijn er 24-uur video take-overs ingezet en daarnaast claimde Lay’s gedurende deze 24 uur ook de trending topic-positie op Twitter. Op die dagen bereikte Lay’s volgens Bos iedereen op Twitter en zijn ze in staat geweest om massabereik te realiseren op de relevante speeldagen. 

Bos: ‘De campagne leverde een video viewrate van 56% en een video completionrate van 47% op. Ook zijn de merkdoelstellingen van Lay’s ruimschoots behaald. Daarnaast heeft de campagne gezorgd voor een stijging van sponsorship awareness (+80%) en een stijging voor ad recall (+100%). Kortom, een mooie case waar de kracht van Twitter naar voren komt.’

 



Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken