Suzuki investeert in lokale marketing

Suzuki investeert in lokale marketing
  • Media
  • 26 jan 2021 @ 10:41
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Strategie

Suzuki heeft per 1 januari 2021 alle dealercommunicatie bij Abovo Media / Maxlead ondergebracht. Abovo was al de mediapartner van het Suzuki-dealernetwerk, nu is het bedrijf ook verantwoordelijk voor alle lokale marketingactiviteiten.

Met een zogenoemde ‘Local-Hero-strategie’ zal een vast team de Suzuki-dealers ondersteunen met de inzet van hun lokale above- en below-the-linecommunicatie. Met het professionaliseren van de dealercommunicatie wil Suzuki zijn dealers ondersteunen bij het vergroten van de lokale zichtbaarheid en het aantal leads.

De door Abovo ontwikkelde strategie stelt de 80 lokale Suzuki-dealers in staat om landelijke campagnes op eenvoudige wijze door te vertalen naar lokale campagnes.

Op een online platform kunnen de Suzuki-dealers zelf hun below-the-linemarketingactiviteiten samenstellen en bestellen, zien ze op een dashboard binnen het platform wat de door hen lokaal bereikte resultaten zijn, en zal een Abovo Media / Maxlead-team hen persoonlijk adviseren en ondersteunen bij de middelenselectie en de inkoop van hun lokale campagnes als DOOH, radio en tv.

Alla Oosterling, sr. campaign marketeer Suzuki: ‘Door nu naast de media-inkoop ook onze dealercommunicatie bij Abovo Media / Maxlead onder te brengen, professionaliseren wij de ondersteuning aan onze dealers op een efficiënte wijze. We bieden ze meer flexibiliteit, terwijl wij meer inzicht krijgen in het totale advertentieproces. Door alle activiteiten en budgetten centraal inzichtelijk te maken, kunnen wij samen met de dealers alle communicatieactiviteiten optimaal op elkaar afstemmen voor een maximaal effect.’

 

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken