Jeroen de Bakker naar Airborne

Jeroen de Bakker naar Airborne
  • Media
  • 15 feb 2021 @ 07:46
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • PersonaliaContentPodcast

Jeroen de Bakker (links) is aangesteld als de nieuwe managing partner van podcast-bureau Airborne. Hij gaat samen met medeoprichter Marvin Jacobs het bureau leiden. De Bakker komt van Talpa Network, waar hij de afgelopen jaren de rol van managing director product & growth audio vervulde.

Airborne (onderdeel van Ace) ontwikkelt en produceert podcast-formats voor onder meer Rituals, ANWB en het Rijksmuseum. Met de komst van De Bakker moet de marktpositie van Airborne in de groeiende digitale audiomarkt verder uitgebouwd worden. Airborne spreekt de ambitie uit om zijn propositie te verbeden naar klantsegmenten als uitgevers en audioplatformen. Het bureau kijkt daarbij naar de internationale ontwikkelingen binnen het domein van audio, zoals de opkomst van interactieve en social audio.

Marvin Jacobs, medeoprichter en creative director van Airborne, zegt: 'We staan nog maar aan het begin van 'the age of audio'. Digitale audio voegt echt iets nieuws toe aan het bestaande media-aanbod, voor gebruikers én adverteerders. Zo kunnen merken met een eigen, branded podcast ineens aanwezig zijn op nieuwe momenten in de dagelijkse routine via geheel nieuwe kanalen. Luisteren komt echt binnen en zorgt voor effectieve merkoverdracht.’

Marktaandeel

In 2020 luisterde bijna de helft van de Nederlanders geregeld naar een podcast. De omvang van de branded podcast-markt in Nederland wordt geschat op 3 miljoen euro en Airborne heeft hierbinnen een marktaandeel van naar eigen zeggen 25 procent.

Lees ook: Marvin Jacobs: 'Babbel-podcasts zijn vrij snel inwisselbaar'

 
Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken