Bladenman De Leeuw: 'Bourgondiër en zakelijk calvinist'

- Media
- 18 mrt 2021 @ 14:45
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - TijdschriftenPersonaliaAwards
- 18 mrt 2021 @ 14:45
- Peter van Woensel Kooy
Hij wordt ook wel de 'Bourgondiër met een calvinistische werkopvatting' genoemd: Jacques de Leeuw (1933-2021), de bloedfanatieke bladenman die Nederland aan de leesmap hielp en Audax groot maakte.
Audax deelde dit korte persbericht, naar aanleiding van het overlijden van de legendarische ‘Meneer de Leeuw’: 'Het Audax zoals wij dat vandaag de dag kennen, dankt haar bestaan aan zijn sterke ondernemersgeest en de zo kenmerkende creativiteit, durf en onafhankelijkheid die nog altijd diep in onze organisatie verankerd liggen. Hij heeft zich altijd hard gemaakt voor het familiale karakter van Audax en het is dan ook met diezelfde warme gevoelens dat hij zal worden gemist.'
Gehuldigd bij de Mercurs
In 2009 kreeg Jacques de Leeuw de Mercur d’Or resp. LOF-prijs voor Publiekstijdschriften voor zijn bijdrage aan het uitgeefbedrijf in Nederland. ‘Mijn grote kracht ligt in vooruitzien’, aldus De Leeuw in een bijzonder interview met Tom Kellerhuis, huidig hoofdredacteur van opinietijdschrift HP De Tijd, waarvan hij als grote fan tot op het laatst beschermheer bleef. Als eerbetoon aan de man die de titel al die jaren in leven heeft gehouden, herplaatst de redactie een groot interview uit 2014 (zonder paywall), waarin de bladenman en Brabantse levensgenieter met calvinistische werkopvatting voortleeft. Lees het hier.
(PvWK, bronnen: HP De Tijd, Villa Media, TG en VK, foto boven: Fontys Hogeschool voor de Kunsten bij uitreiking Jacques de Leeuw -tweede van rechts- Prijs 2014)
Uitgave over De Leeuw in zijn 'eigen' AKO Schiphol
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Envison Racing en Cartoon Network creëren bewustzijn...
- Top 5-TikTok-trends: oude bekende, BeigeFlag en sterk taaltje...
- Top 5-TikTok-trends: vakantiekriebels, met pasjes betalen en...
- NSMBL lanceert De GroepsApp
- European Para Championships en DPG Media slaan handen ineen
- Mediabestedingen in 2022 opnieuw fors gestegen
Laatste Nieuws
- Binge Awards 2023 uitgereikt09-06-2023
- Schermtijd mei 2023 daalt 10%... 08-06-2023
- Tweede Kamer stemt in met verplichte... 07-06-2023
- Bernard Hammelburg na 1000 columns... 07-06-2023
- DPG Media lanceert always-on... 07-06-2023
- Mediabestedingen in 2022 opnieuw... 06-06-2023
MarketingTribune Events
- 15jun 2023
NIMA Marketing Day
- 19sep 2023
CrossBorder Event
- 5okt 2023
CustomerFirst Congres