Bavaria in korte broek naar EK-finale
- Media
- 20 mei 2021 @ 10:50
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Activatie
- 20 mei 2021 @ 10:50
- Sjaak Hoogkamer
Bavaria kan uiteraard niet achterblijven bij de EK-gekte. In samenwerking met boxershortmerk Pockies ontwikkelde Bavaria een ‘geluksbroekje’, dat is gebaseerd op het shirt dat door het Nederlands elftal werd gedragen tijdens de legendarische EK-finalewedstrijd in 1988.
Met de 'Geluk zit in een klein broekje’-campagne speelt de Brabantse brouwer naar eigen zeggen in op het gegeven dat bijgeloof en sport onlosmakelijk met elkaar zijn verbonden.
Het geluksbroekje zit vanaf volgende week bij een ‘Lucky 7-pack’ Bavaria-pils.
Met Berry van Aerle als hoofdrolspeler in de commercial blikt Bavaria met een knipoog terug op die goede oude tijd vol EK ’88-herinneringen en geluksrituelen, toen geluk nog heel gewoon was. In de commercial is te zien hoe Berry tot zijn schrik ontdekt dat uit zijn iconische ‘88 tenue een broekje is geknipt.
Vandaag start de landelijke crossmediale campagne, ontwikkeld met creatief bureau Fama Volat. Naast de tv-commercial, wordt de campagne groots geactiveerd middels online video (Instream, YouTube, Connected TV), social media en buitenshuis met impact op grote digitale schermen (programmatic OOH). Uiteraard wordt er ook op de winkelvloer groots uitgepakt.
Florent Renders, marketing manager bij Swinkels Family Brewers: ‘Bavaria zou Bavaria niet zijn als we het EK onopgemerkt voorbij zouden laten gaan. We hebben in het verleden natuurlijk meerdere spraakmakende campagnes gehad. Nu zijn wij Nederlanders niet het meest bijgelovige volk van Europa, toch willen we het geluk van toen aan onze zijde hebben. Daarom hijsen we heel Nederland in oranje geluksbroekjes met het iconische retro dessin van toen. En die eerste drie punten? Die hebben we gewoon al in de pocket. Met dit broekje dragen we Oranje naar de finale.’
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- Column Top 5-TikTok-trends: dramatische verandering, huilende...
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing