Cor en Don kunnen weer

Cor en Don kunnen weer
  • Media
  • 25 mei 2021 @ 11:25
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Film

Cor en Don, de promotors van Corendon, hebben noodgedwongen door corona vele uren thuis doorgebracht. Met de versoepeling gaat ook de wereld van de vliegvakanties weer langzaam open.

Cor en Don krijgen een persoonlijk telefoontje van de oprichter van Corendon, Atilay Uslu, met de mededeling dat ze weer aan de bak kunnen. Het uitzendschema van de tvc is nog niet bekend.

Nu vakanties langzaamaan weer mogelijk worden, is er ook meer ruimte om te adverteren. In de nieuwe commercial van touroperator Corendon spelen natuurlijk de typetjes Cor en Don  een hoofdrol. Maar daarnaast is er een cruciale rol weggelegd voor oprichter Atilay Uslu, als brenger van het verlossende woord: ‘We kunnen weer.’

‘Het gebeurt niet vaak dat de directeur meespeelt in een commercial. Bij iemand die zo bekend is als Atilay Uslu kan dat. Daar zijn we dan ook supertrots op,’ aldus Corné Hoogendoorn, Directeur Marketing van Corendon. ‘En voor de mensen die hem niet herkennen is hij gewoon iemand die aan Cor en Don het goede nieuws vertelt dat we weer met vakantie kunnen.’

In de commercial zien we hoe het Cor en Don vergaat tijdens de lock-down. De heren proberen er het beste van te maken, maar het haalt het niet bij het echte vakantiewerk. Cor en Don werden in 2014 geïntroduceerd als advertising properties. ‘Ze hebben ons merk herkenbaarheid en likeability gegeven,’ zegt Corné. ‘En ondertussen is het een van de langstlopende Nederlandse campagnes met een typetje. Of twee eigenlijk.’

Omdat niets zeker is als het gaat om het opengaan van de vakantiebestemmingen, zijn er meerdere versies van de commerial opgenomen. Er is een algemene, neutrale variant, maar er zijn ook variaties die zicht richten op specifieke bestemmingen zoals Spanje, Griekenland of Turkije. Deze kunnen ingezet worden als een bepaald land weer toegankelijk is voor de Nederlandse vakantieganger. In dat geval zegt Atilya Uslu bijvoorbeeld: ‘We kunnen weer naar Turkije’.

De commercial wordt in eerste instantie online ingezet.

Credits:

Klant: Corendon, Corné Hoogendoorn, Dick Gussen, Madelon van Klinken

Producer: Annelies van Schaik

Concepting: Serge van Wijngaarden en Robbert Dirksen

Regisseur: Diederik Spaargaren

DOP: Gabor Deakeurensics en ISMI gaan samenwerken



Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken