Hearst reorganiseert en schrapt 8 titels

Hearst reorganiseert en schrapt 8 titels
  • Media
  • 17 mei 2021 @ 09:30
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Tijdschriften

Hearst Netherlands gaat reorganiseren, een adviesaanvraag is inmiddels ingediend bij de Ondernemingsraad. Van de 20 titels die Hearst uitgeeft sneuvelen in elk geval Esquire en Voque.

Eerder ingezette veranderingen in consumentengedrag, behoeften van adverteerders en mediaconsumptie zijn door de COVID-19 pandemie in een stroomversnelling geraakt. Om aan de veranderende eisen van consumenten en adverteerders te voldoen, moet Hearst Netherlands naar eigen zeggen reorganiseren.

Een belangrijk onderdeel van de voorgenomen reorganisatie is het aanbrengen van meer merkfocus door het verkleinen van het portfolio. Hearst Netherlands gaat waarschijnlijk stoppen met het uitgeven van 8 van de 20 merken in Nederland (6 hoofdmerken en 2 submerken): National Geographic Traveler (reguliere edities en National Geographic specials blijven bij Hearst), Elle eten.nl, Vogue, Vogue Living en Glamour. Esquire, Designer Vintage en Fiscalert 

Condé Nast, eigenaar van de merken Vogue, Vogue Living en Glamour heeft de intentie deze merken met een nieuwe partner in Nederland uit te gaan geven.

Deze 12 titels blijven vooralsnog bij Haerst:

1. Quote

2. Quest

3. National Geographic

4. ELLE

5. ELLE Decoration

6. Cosmopolitan

7. Harper's Bazaar

8. Women's Health

9. Men's Health

10. Runners World

11. Bicycling

12. JAN

 

Naast de voorgenomen portfolioreductie worden in het kader van de reorganisatie ook andere maatregelen overwogen. Voordat Haerst meer inzicht kan gevenin de nieuwe koers en contouren van de organisatie, moet eerst het advies van de OR worden afgewacht.

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken