Nieuwe campagne Diabetes Fonds toont impact diabetes

Nieuwe campagne Diabetes Fonds toont impact diabetes
  • Media
  • 25 mei 2021 @ 15:17
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Diabetes Fonds lanceert een nieuwe campagne die een jaar lang landelijk zichtbaar is op radio, tv en online. De campagne ‘iedereen vrij van diabetes’ maakt zichtbaar dat diabetes 1,2 miljoen mensen in Nederland dagelijks van hun gezondheid en vrijheid berooft.

En de verwachting is dat dit aantal groeit tot bijna 1,5 miljoen mensen in 2040.

De nieuwe meerjarenstrategie en merkstrategie van het Diabetes Fonds ligt aan de basis van de nieuwe campagne.

Etelka Ubbens, algemeen directeur Diabetes Fonds: ‘In vrijheid genieten van een lang en gezond leven is niet vanzelfsprekend. Iedere week krijgen meer dan 1.000 mensen in ons land de diagnose diabetes. Iedereen kan diabetes krijgen ongeacht leeftijd, leefstijl of achtergrond. Diabetes heeft een enorme impact op de kwaliteit van leven van mensen. Of het nu gaat om type 1 of type 2, er bestaat altijd een verhoogd risico op ernstige complicaties zoals hart- en vaatziekten. Het Diabetes Fonds vraagt aandacht voor de enorme, vaak verborgen, impact die diabetes heeft op meer dan een miljoen mensen en hun families. Er zijn nog steeds veel mensen die beperkte kennis hebben van diabetes. Daarom willen we meer zichtbaarheid voor de ziekte creëren.’

Hoofdrolspelers

In de campagne wordt de impact van diabetes op het dagelijkse leven van mensen zichtbaar gemaakt. De hoofdrolspelers Babette, Nika, Wendy, Nadia, Hans, Jan-Willem en Joelle laten zien hoe diabetes hun dagelijkse bezigheden beïnvloedt. Zij en hun familieleden vertellen bijvoorbeeld over wat ze doen om de bloedsuikerwaardes onder controle te houden en wat voor complicaties diabetes heeft veroorzaakt. De campagne loopt een jaar en wordt uitgerold op landelijke en regionale media via tv-commercials, radiocommercials en online advertising. Ook worden mini-documentaires van de hoofdrolspelers via online kanalen gepubliceerd.

Het communicatiebureau van het Diabetes Fonds, DEAR, heeft de merkstrategie en de campagne ontwikkeld.

Kick off museumplein

De lancering van de campagne vond plaats op 25 mei op het Museumplein. De grote letters D-I-A-B-E-T-E-S staan op dezelfde plek als waar IAMSTERDAM vroeger stond. Het Diabetes Fonds benadrukt dat, anders dan de letters IAMSTERDAM, diabetes onuitwisbaar is.

Op de foto: Wendy Boumeester (diabetes type 2) en haar zoon Mike van Brenk, Kai Vasmel (bril) en Nena Urbach (bruine jas) (diabetes type 1). 

ANP/ Hollandse Hoogte/ Jean-Pierre Jans



Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken