Anke de Jong nieuwe hoofdredacteur Elle

Anke de Jong nieuwe hoofdredacteur Elle
  • Media
  • 21 jun 2021 @ 14:08
  • 14441 x gelezen
  • Link
  • Ryan Baij
    Ryan Baij

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Print
  • 21 jun 2021 @ 14:08
  • 14441 x gelezen
  • Ryan Baij

Hearst Netherlands heeft Anke de Jong (rechts op de foto) benoemd tot nieuwe hoofdredacteur van Elle. Zij volgt daarbij Edine Russel (links) op, die binnen het uitgeversconcern aantreedt als Content Coordination Director. Beiden starten op 1 september in hun nieuwe rol.

Anke de Jong was de afgelopen vijf jaar hoofdredacteur van Glamour, een merk dat door Hearst Netherlands niet langer uitgegeven zal worden. Als brand manager werkte zij daarvoor onder meer bij Jackie, JFK, Millionaire Magazine, Hide & Chic en JAN Magazine. Als hoofdredacteur wordt De Jong ook verantwoordelijk voor de splinternieuwe Elle Shopping Day, waarvan de eerste editie in september plaatsvindt.

‘Met beide handen grijp ik de kans om het wereldmerk Elle in Nederland te leiden en er het gezicht van te zijn’, zegt De Jong. ‘Ik kijk ernaar uit om het samen met het team verder uit te bouwen, zowel online als offline. We gaan er vol energie voor zorgen dat we onze lezers elke dag weer inspireren op het gebied van mode, lifestyle en individualiteit.’

Edine Russel stond sinds 2015 aan het roer van Elle. Daarvoor was zij tien jaar hoofdredacteur van zustermagazines Elle Decoration en Elle Eten. 'Ik ben heel blij dat ik mijn redactionele kennis en ervaring kan delen in een nieuwe rol binnen Hearst Netherlands', zegt zij. "Elle is een fantastisch merk, met een speciale plek in mijn hart. Ik kijk ernaar uit te blijven samenwerken met al die bevlogen en creatieve collega's.'

Het zijn roerige tijden voor tijdschriften in Nederland en met name de vrouwenbladen. Eerder meldde Viva dat er geen toekomst meer was, waardoor in juli het laatste nummer verschijnt.

Ryan Baij

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken