Nieuwe Telecommunicatiewet: wat mag, wat kan en wat werkt?
- Media
- 24 jun 2021 @ 15:30
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Smartphone
- 24 jun 2021 @ 15:30
- Sjaak Hoogkamer
De nieuwe Telecommunicatiewet met de opt-in voor telemarketing gaat op 1 juli a.s. in. Daarmee gaan we in Nederland van een bel-me-niet naar een bel-me-wel regime. Een poging om met wetgeving de groeiende ergernis bij consumenten tegen te gaan.
Expert Patrick Jordens - ondernemer en gastdocent marketing, dataprivacy en ethiek aan de Hogeschool van Rotterdam - verwerkte zijn jarenlange ervaring en brede vakkennis in dit eerste handboek met bouwstenen voor duurzame en succesvolle telemarketing, ná 1 juli 2021. Met bijdragen van o.m. de Autoriteit Consument & Markt en het ministerie van Economische Zaken en Klimaat. De tips, best practices en checklists in Bel me wél helpen organisaties ontdekken welke bouwstenen onmisbaar zijn voor een duurzame en succesvolle telemarketingpraktijk.
Jordens (zie foto hierboven) geeft onder meer antwoord op vragen als wat betekent deze wet voor de toekomst van telemarketing? Hoe richt je (voorbij de wetgeving) dit kanaal duurzaam en succesvol in? Zijn er meer stappen nodig om dit kanaal toekomstbestendig te maken? Hoe zorg je dat een telemarketinggesprek goed getimed, relevant en prettig is?
Vanuit zijn expertise over consumenten- en (e-)privacywetgeving, over het toezicht door de overheid en op de naleving ervan is Patrick Jordens actief als bruggenbouwer tussen de politiek, de overheid, haar toezichthouders en de markt.
In de rol als vertegenwoordiger van de sector voert hij regelmatig gesprekken met het ministerie van Economische Zaken en Klimaat en met diverse toezichthouders over de uitleg en invoering van (nieuwe) wet- en regelgeving.
De telefoon is voor veel organisaties nog steeds een belangrijk kanaal voor een sale of gift. Telemarketing vertegenwoordigt een grote economische waarde. Het wordt echter door consumenten en ondernemers regelmatig als een ergernis ervaren. Hoe komt het dat deze telefoontjes zoveel weerstand oproepen? Het spanningsveld tussen het commerciële belang en de maatschappelijke acceptatie moet volgens Jordens overbrugd worden, wil telemarketing een bruikbaar kanaal blijven in de toekomst.
Bel me wél ISBN 9789492528766
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- Column Top 5-TikTok-trends: dramatische verandering, huilende...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing