Nieuwe Telecommunicatiewet: wat mag, wat kan en wat werkt?

Nieuwe Telecommunicatiewet: wat mag, wat kan en wat werkt?
  • Media
  • 24 jun 2021 @ 15:30
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Smartphone

De nieuwe Telecommunicatiewet met de opt-in voor telemarketing gaat op 1 juli a.s. in. Daarmee gaan we in Nederland van een bel-me-niet naar een bel-me-wel regime. Een poging om met wetgeving de groeiende ergernis bij consumenten tegen te gaan.

Expert Patrick Jordens - ondernemer en gastdocent marketing, dataprivacy en ethiek aan de Hogeschool van Rotterdam - verwerkte zijn jarenlange ervaring en brede vakkennis in dit eerste handboek met bouwstenen voor duurzame en succesvolle telemarketing, ná 1 juli 2021. Met bijdragen van o.m. de Autoriteit Consument & Markt en het ministerie van Economische Zaken en Klimaat. De tips, best practices en checklists in Bel me wél helpen organisaties ontdekken welke bouwstenen onmisbaar zijn voor een duurzame en succesvolle telemarketingpraktijk.

Jordens (zie foto hierboven) geeft onder meer antwoord op vragen als wat betekent deze wet voor de toekomst van telemarketing? Hoe richt je (voorbij de wetgeving) dit kanaal duurzaam en succesvol in? Zijn er meer stappen nodig om dit kanaal toekomstbestendig te maken? Hoe zorg je dat een telemarketinggesprek goed getimed, relevant en prettig is?

Vanuit zijn expertise over consumenten- en (e-)privacywetgeving, over het toezicht door de overheid en op de naleving ervan is Patrick Jordens actief als bruggenbouwer tussen de politiek, de overheid, haar toezichthouders en de markt.

In de rol als vertegenwoordiger van de sector voert hij regelmatig gesprekken met het ministerie van Economische Zaken en Klimaat en met diverse toezichthouders over de uitleg en invoering van (nieuwe) wet- en regelgeving.

De telefoon is voor veel organisaties nog steeds een belangrijk kanaal voor een sale of gift. Telemarketing vertegenwoordigt een grote economische waarde. Het wordt echter door consumenten en ondernemers regelmatig als een ergernis ervaren. Hoe komt het dat deze telefoontjes zoveel weerstand oproepen? Het spanningsveld tussen het commerciële belang en de maatschappelijke acceptatie moet volgens Jordens overbrugd worden, wil telemarketing een bruikbaar kanaal blijven in de toekomst.

Bel me wél ISBN 9789492528766

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken