Onderzoek: Peter R. de Vries vaakst op televisie

Onderzoek: Peter R. de Vries vaakst op televisie
  • Media
  • 1 jun 2021 @ 15:20
  • 33480 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Televisie

Peter R. de Vries schuift het vaakst aan bij Nederlandse talkshows, gevolgd door Xander van der Wulp, Joost Vullings en Frits Wester. Dit blijkt uit onderzoek van Beslist.nl.

De prijsvergelijkingswebsite heeft bekende en minder bekende gasten in 15 talkshows (waaronder Op1, Jinek en Beau) op de Nederlandse televisie geanalyseerd en deed onderzoek naar 124 tv-seizoenen met ruim 9.800 afleveringen in de afgelopen jaren. Tafelheren en -dames zijn hierbij niet meegeteld.

Misdaadverslaggever Peter R. de Vries schooft liefst 150 keer aan, gevolgd door politiek commentatoren Xander van der Wulp, Joost Vullings en Frits Wester - ieder 90 keer. Ook werd een 'tafelscore' berekend op basis van wie aan de meeste tafels zat: Lodewijk Asscher gaat aan kop en was te gast bij 14 van de 15 talkshows. Ook Alexander Pechtold scoort hoog: hij was te gast bij 13 verschillende tv-programma's.

Weinig vrouwen

In de Top-20 staan slechts twee vrouwen, namelijk Saskia Belleman (rechtbankjournalist Telegraaf) en Janny van der Heijden (bekend van Heel Holland Bakt). De totale man/vrouw-verhouding is 68% vs 32%. Tussen de zenders NPO en RTL zit procentueel gezien geen verschil, tussen de verschillende programma's daarentegen wel. Zo waren bij Tijd voor Max de meeste vrouwen te gast en bij Beau de minste.

Bekijk meer onderzoeksresultaten hier.

Beeld: De Vries bij Op1 (via YouTube).

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken