Onderzoek: Peter R. de Vries vaakst op televisie
- Media
- 1 jun 2021 @ 15:20
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Televisie
- 1 jun 2021 @ 15:20
- Lucas Boon
Peter R. de Vries schuift het vaakst aan bij Nederlandse talkshows, gevolgd door Xander van der Wulp, Joost Vullings en Frits Wester. Dit blijkt uit onderzoek van Beslist.nl.
De prijsvergelijkingswebsite heeft bekende en minder bekende gasten in 15 talkshows (waaronder Op1, Jinek en Beau) op de Nederlandse televisie geanalyseerd en deed onderzoek naar 124 tv-seizoenen met ruim 9.800 afleveringen in de afgelopen jaren. Tafelheren en -dames zijn hierbij niet meegeteld.
Misdaadverslaggever Peter R. de Vries schooft liefst 150 keer aan, gevolgd door politiek commentatoren Xander van der Wulp, Joost Vullings en Frits Wester - ieder 90 keer. Ook werd een 'tafelscore' berekend op basis van wie aan de meeste tafels zat: Lodewijk Asscher gaat aan kop en was te gast bij 14 van de 15 talkshows. Ook Alexander Pechtold scoort hoog: hij was te gast bij 13 verschillende tv-programma's.
Weinig vrouwen
In de Top-20 staan slechts twee vrouwen, namelijk Saskia Belleman (rechtbankjournalist Telegraaf) en Janny van der Heijden (bekend van Heel Holland Bakt). De totale man/vrouw-verhouding is 68% vs 32%. Tussen de zenders NPO en RTL zit procentueel gezien geen verschil, tussen de verschillende programma's daarentegen wel. Zo waren bij Tijd voor Max de meeste vrouwen te gast en bij Beau de minste.
Bekijk meer onderzoeksresultaten hier.
Beeld: De Vries bij Op1 (via YouTube).
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- EW Magazine lanceert positioneringscampagne 'Zuurstof tot...
- Q&A onderzoekt onmisbaarheid retailformules
- [onderzoek] 'Gaming krachtig medium binnen...
- KPN lanceert iconische telefoons geïnspireerd door Netflix hits
- Mediatrends: online mediaconsumptie blijft groeien
- Hema en Kika grote winnaars Ster Gouden Loeki 2024
Laatste Nieuws
- Hema en Kika grote winnaars Ster... 21-03-2025
- Screenforce lanceert SpotDeli:... 19-03-2025
- Warc Media 100: WhatsApp, QR-codes... 19-03-2025
- KPN lanceert iconische telefoons... 18-03-2025
- [onderzoek] 'Gaming krachtig medium... 17-03-2025
- 'Human First, Human Last' wint... 14-03-2025
MarketingTribune Events
- 8apr 2025
Branded Content Event
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Een zorgvuldige en veilige inzet van AI
- COMMIT Health Club: 4x meer leads tegen lagere kosten
- Congreshacks: maak je event onvergetelijk
- Privacybewuste consumenten: hoogopgeleid, kapitaalkrachtig en onbereikbaar?
- Ensuring Exceptional Experiences in the Digital Contact Center