Pathé najaarscampagne: de kracht van het grote doek

Pathé najaarscampagne: de kracht van het grote doek
  • Media
  • 5 nov 2021 @ 10:03
  • 17799 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Pathé legt in haar nieuwe najaarscampagne nadruk op de kracht van het kijken van films op het grote, witte doek. Het film kijken in de bioscoop is volgens de bioscoopketen ‘een ervaring die op geen enkele manier is te evenaren.’

Volgens Pathé ‘barst het van de goede films die je op het grote doek móet zien zoals Eternals, Ghostbusters: Afterlife en Alles op Tafel.’ Reden voor Pathé om het publiek juist nu te herinneren aan de magie van het samen beleven van een film in de bioscoop.

Pathé zoomt deze herfstcampagne in op de beleving van film in de bioscoop door met een knipoog voorbeelden te geven van andere activiteiten die ook gewoon beter zijn als je voor de real deal gaat. Zo ga je toch ook niet snorkelen in een vissenkom, surfen in je badkuip, of een concert beluisteren op je telefoonspeakers?

Doron Kurz, commercieel directeur Pathé: ‘Er gaat niets boven de emoties die je ervaart als je voor de beleving van film op het grote doek kiest, zoals het kippenvel krijgen zodra de filmmuziek opkomt of het collectief stijf van de spanning op je stoel zitten met alle anderen in de zaal. En dat al helemaal als je kiest voor één van de premium filmbelevingen zoals de allerbeste kwaliteit beeld en geluid van Dolby Cinema, het allergrootste doek van IMAX of beweging, wind en geur van 4DX.’

Mediastrategie

De campagne heeft de primaire doelstelling om de bezoekersaantallen in de bioscoop te laten stijgen. Vanwege deze traffic-doelstelling wordt de campagne grotendeels ingezet via de volgende kanalen: online video, social organische posts, social advertenties inclusief TikTok en display-inzet. Ook is de campagne de gehele maand november in alle Pathé theaters zichtbaar. Daarnaast is de campagne in de steden Haarlem, Den Haag en Nijmegen in de eerste week van november op Out Of Home (OOH) te zien.

Credits

•      Strategie: Pathé (Yvet Berendsen, Stef de Reeder)

•      Creatie: Dept

•      Media: UM

 

 

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken