ANP koopt datapersbureau LocalFocus
- Media
- 3 dec 2021 @ 10:19
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 3 dec 2021 @ 10:19
- Michiel van Zaane
Het ANP neemt LocalFocus over, een gespecialiseerd persbureau op het gebied van datajournalistiek en visualisatie. De drie eigenaren en de medewerkers van LocalFocus worden onderdeel van de ANP-organisatie.
Volgens de ANP-directie versterkt het persbureau met de overname de kern van het bedrijf. ‘De diensten van LocalFocus vullen die van het ANP perfect aan. LocalFocus is in staat om actuele data direct om te zetten in grafieken en kaarten waarbij de afnemer zijn eigen focus kan aanbrengen, bijvoorbeeld een regionale. De infographics worden bovendien automatisch in de eigen huisstijl van de afnemer beschikbaar gemaakt’, aldus Martijn Bennis, algemeen directeur van het ANP.
LocalFocus-directeur Jelle Kamsma en zijn compagnons wilden hun bedrijf onderbrengen bij een grotere organisatie met hetzelfde profiel. ‘Het ANP richt zich in eerste plaats op mediabedrijven maar heeft ook veel klanten buiten de journalistiek. Wij krijgen alle ruimte om te doen waar wij goed in zijn en het meest plezier uithalen: het bedenken en uitvoeren van innovatieve journalistieke diensten op het gebied van datajournalistiek en visualisatie. Ook gaan we verkennen of ons model door buitenlandse persbureaus kan worden toegepast. Zaken als sales, marketing en administratie worden ondergebracht in de organisatie van het ANP.’
Foto: ANP / Sem van der Wal.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Tv-reclames 2023: bestedingen lineaire tv dalen, bestedingen...
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- Schermtijd februari vrijwel gelijk gebleven
- Marketeer, omarm de feministische agenda in reclame!
- Brandreview non-alcoholische drankjes: kenniswebinar op 19...
- NMO publiceert Mediatrends 2023
Laatste Nieuws
- NMO publiceert Mediatrends 202319-03-2024
- Tv-reclames 2023: bestedingen... 12-03-2024
- Brandreview non-alcoholische... 12-03-2024
- Schermtijd februari vrijwel gelijk... 08-03-2024
- Quest viert 20-jarig bestaan met... 01-03-2024
- Week Zonder Vlees & Zuivel lanceert... 29-02-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing