ANP koopt datapersbureau LocalFocus

ANP koopt datapersbureau LocalFocus
  • Media
  • 3 dec 2021 @ 10:19
  • 12743 x gelezen
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Het ANP neemt LocalFocus over, een gespecialiseerd persbureau op het gebied van datajournalistiek en visualisatie. De drie eigenaren en de medewerkers van LocalFocus worden onderdeel van de ANP-organisatie.

Volgens de ANP-directie versterkt het persbureau met de overname de kern van het bedrijf. ‘De diensten van LocalFocus vullen die van het ANP perfect aan. LocalFocus is in staat om actuele data direct om te zetten in grafieken en kaarten waarbij de afnemer zijn eigen focus kan aanbrengen, bijvoorbeeld een regionale. De infographics worden bovendien automatisch in de eigen huisstijl van de afnemer beschikbaar gemaakt’, aldus Martijn Bennis, algemeen directeur van het ANP.

LocalFocus-directeur Jelle Kamsma en zijn compagnons wilden hun bedrijf onderbrengen bij een grotere organisatie met hetzelfde profiel. ‘Het ANP richt zich in eerste plaats op mediabedrijven maar heeft ook veel klanten buiten de journalistiek. Wij krijgen alle ruimte om te doen waar wij goed in zijn en het meest plezier uithalen: het bedenken en uitvoeren van innovatieve journalistieke diensten op het gebied van datajournalistiek en visualisatie. Ook gaan we verkennen of ons model door buitenlandse persbureaus kan worden toegepast. Zaken als sales, marketing en administratie worden ondergebracht in de organisatie van het ANP.’

Foto: ANP / Sem van der Wal.

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken