Kennard Bos en Martijn de Bruin eerste executive producers Viaplay Nederland
- Media
- 16 dec 2021 @ 09:16
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 16 dec 2021 @ 09:16
- Michiel van Zaane
Viaplay Originals wordt een belangrijk speerpunt als streamingdienst Viaplay op 1 maart 2022 start in Nederland. Om Nederlandse content te creëren zijn Kennard Bos en Martijn de Bruin benoemd als eerste executive producers.
Bos en De Bruin, met ruime ervaring binnen de Nederlandse media- en entertainmentindustrie, zijn verantwoordelijk voor het ontwikkelen van lokale Viaplay Originals. Het duo versterkt elkaar door hun expertises op het gebied van zowel scripted- als non-scripted content samen te brengen. Zo heeft Bos onder andere de prijswinnende korte film ‘Voor Aap’ geproduceerd en was hij werkzaam als creative producer voor ‘Goede Tijden, Slechte Tijden’. De Bruin ontwikkelde non-scripted formats voor EndemolShine, waaronder spelshows ‘Big Bounce Battle’ en ‘Blow Up’ en produceerde talloze concerten en muziekshows voor BNNVARA en MTV.
Filippa Wallestam, NENT Group Chief Content Officer: ‘Viaplay Nederland wordt een streamingdienst die voor iedereen wat te bieden heeft. Logischerwijs is lokale content daar een belangrijk onderdeel van. Kennard en Martijn zijn twee bewezen toptalenten die met hun expertise Viaplay nog beter op de Nederlandse streamingkaart kunnen zetten.’
Ook beide heren zijn verheugd om aan de slag te gaan. ‘Viaplay heeft recentelijk in Nederland al veel aandacht op zich weten te vestigen vanwege de Formule 1 rechten. Nu krijgen wij de kans om Viaplay Originals te maken die ervoor zorgen dat kijkers op het puntje van hun stoel blijven zitten, lang nadat de auto’s gestopt zijn met racen’, aldus Bos. De Bruin vult aan: ‘Nederland is dol op lokale formats! We streven er dan ook naar om van Viaplay de thuisbasis te maken van grootse én gedurfde shows’.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
- [column] Top 5-TikTok-trends: lentekriebels, oude hitjes en...
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing