Roularta Media Group neemt New Skool Media over

Roularta Media Group neemt New Skool Media over
  • Media
  • 22 dec 2021 @ 08:50
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

New Skool Media is de op één na grootste magazine-uitgever van Nederland, met 21 mediamerken zoals EW, BeleggersBelangen, Delicious, Kijk en Fiets. Bij New Skool Media zijn 170 fte werkzaam die gezamenlijk verantwoordelijk zijn voor een omzet van ruim 45 miljoen euro.

Roularta is een Belgisch Mediabedrijf en is actief in België, Nederland en Duitsland.

In totaal zijn er binnen Roularta 1.475 fte werkzaam, de omzet bedraagt 300 miljoen euro. In Nederland is Roularta binnen de magazinemarkt actief met Plus Magazine en Landleven.

Roularta heeft naar eigen zeggen het uitbreiden en versterken van haar positie op de Nederlandse magazinemarkt als belangrijke strategisch speerpunt benoemd. In een verklaring zegt Roularta: ‘De overname van New Skool Media, met sterke en leidende special interest titels en een uiterst gezonde winstgevendheid, draagt in belangrijke mate bij aan de invulling van deze strategie.’

Erwin van Luit, CEO van New Skool Media: ‘Ik ben verheugd dat we in Roularta als overnemende partij een eigenaar vinden die samen met het management en de medewerkers van New Skool Media verder wil bouwen aan de doorontwikkeling van onze mediamerken. Ik ben ervan overtuigd dat deze samenwerking en zeker ook de ervaring van Roularta als grote magazine-uitgever in grote mate zal bijdragen aan zowel de kwaliteit als snelheid van deze doorontwikkeling.’

Xavier Bouckaert, CEO van Roularta: ‘Ik kijk ernaar uit om onze activiteiten in Nederland uit te breiden met de kwaliteitsvolle mediamerken van New Skool Media en bij te dragen tot hun duurzame ontwikkeling en digitalisering, samen met het ervaren management en de gedreven medewerkers van New Skool Media. Roularta Media Group is erg trots op deze belangrijke strategische investering in de ambitieuze ontwikkeling van haar Nederlandse activiteiten.’

De transactie is nog onder voorbehoud van goedkeuring van de Autoriteit Consument & Markt (ACM), goedkeurend advies van de Centrale Ondernemingsraad en akkoord tussen de directie en de EW-Redactieraad. Financiële details over de transactie worden niet bekendgemaakt.

 

 

 

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken