OOH-markt groeit weer in 2021
- 31 jan 2022 @ 11:08
- Ryan Baij
De bestedingen aan (Digitale) Out Of Home (OOH) reclame zijn in 2021 met 32% gegroeid. De grootste groei kwam in 2021 voor rekening van digitale out of home (DOOH), zo zocht Outreach uit.
Ondanks de diverse lockdownperiodes in 2021 en andere maatregelen als gevolg van corona nam de omzet elk kwartaal toe ten opzichte van het kwartaal ervoor. Dit geldt zowel voor de traditionele vormen van OOH als voor DOOH. Het tweede en vierde kwartaal lieten in termen van groei de beste cijfers zien. Het tweede kwartaal was goed voor 105% groei ten opzichte van hetzelfde kwartaal in 2020, in het vierde kwartaal werd een plus van 69% genoteerd.
De grootste groei kwam in 2021 voor rekening van digitale out of home (DOOH), waar € 84 miljoen aan werd besteed tegen € 52 miljoen in 2020. De verhouding tussen traditionele OOH en digitaal heeft zich in 2021 ten gunste van digitaal ontwikkeld. In 2019 en 2020 lag het aandeel van digitaal nog op 36%, in 2021 is dat opgelopen naar 45% met een piek in het vierde kwartaal van 49%.
Nu de coronamaatregelen voorlopig grotendeels zijn opgeheven verwacht Outreach een verder herstel van de markt in 2022. OOH is een van de mediumtypen die het hardst is geraakt door de maatregelen als gevolg van corona. Daarnaast zal de verdere opmars van DOOH een extra impuls geven aan de toename van de bestedingen aan (D)OOH in 2022.
-
Ryan Baij
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
- Procter leidt nieuwe Top-100... 20-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing